Логарифмдер және олардың қасиеттері.

  Шымкент қаласы
   Д.И.Менделеев атындағы мектеп-лицйінің   

  математика пәні мұғалімі Дабыс Тамара Жапарқызы
Сабақтың тақырыбы
: Логарифмдер және олардың қасиеттері.
Сабақтың мақсаты:
а) білімділігі:. Логарифм ұғымы және оның қасиеттерін қорытындылау, есептер шығаруда логарифмнің анықтамасы мен қасиеттерін қолдана білу дағдыларын бекіту.
б) дамытушылығы: Есеп шығару барысында оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, іскерлік білімдерін, дағдыларын қалыптастыру;
в) тәрбиелілігі: Шапшаңдыққа, тиянақтылыққа, ұқыптылыққа баулу, ұжымдық ауызбіршілікке, адамгершілікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Теориялық сабақ
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, слайд, деңгейлік тест тапсырмалары
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру, олардың дайындығына және дәрісхананың тазалығына назар аудару

ІІ. Үй жұмысын сұрау:
п – дәрежелі түбір және оның қасиеттері

Иррационал теңдеулер дегеніміз не?

Рационал көрсеткішті дәреже деп неге айтамыз?

Көрсеткіштік функцияның қасиеттері

ІІІ. Үй тапсырмасын қорытындылау
а) (Ауызша есептер шығару арқылы)
п – дәрежелі түбір және оның қасиеттері

Иррационал теңдеулер

Рационал көрсеткішті дәреже

Көрсеткіштік функцияның қасиеттері

б) Анаграммалық ойын.

И Н У Ф К Я Ц

Т И А К Р А Ф Е М И

Ж Ә Д Р Е Е

Р І Ү Б Т

Ф Р А У Г И

К М А И Е А Т М Т А

М А Е Р О Т Е

Г Е О Т И Н О Р Т И Р Я М

IV. Оқушыларды жаңа сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстыру. Қаралатын сұрақтарды дәптерге түсіру:
b – санының негізгі а болғандағы логарифмі дегеніміз не?
Негізгі логарифмдік теңбе-теңдік деп неге атаймыз?
Логарифмдердің негізгі қасиеттері
Мысалдар келтіру.
V. Жаңа сабақты түсіндіре отырып, лекция жаздырту.
Жаңа сабақ: Логарифмдер және олардың қасиеттері
Анықтама. в санының негізгі а болғандағы логарифмі дегеніміз – в саны шығу үшін негіз а шығарылатын дәреже көрсеткіш.
(мұндағы және ) теңбе-теңдігін негізгі логарифмдік теңбе-теңдік деп атайды.
Логарифмдердің негізгі қасиеттері.
Кез келген және кез келген оң х пен у мәндерінде мына теңдіктер орындалады:

Логарифмдердің негізгі қасиеттері логарифм енетін өрнектерді түрлендіру барысында кеңінен қолданылады. Мысалы, логарифмнің бір негізінен екіншісіне көшу формуласы

Мысал. Мәнін табайық: ; ; .
VI. Жаңа сабақты меңгерудегі бақылау үшін арналған сұрақтар:
Жарыс картасын құрайық.
Логарифмнің қасиеттеріне шолу жасау.

Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушылардың іс-әрекеті

Бұл кезеңде логарифмнің қасиеттері бойынша алған білімдері тексеріледі. Дұрыс формула алу үшін өрнектердің арасына сәйкес стрелкалар қоюлары қажет.
Дұрыс формула алу үшін оқушылар сәйкестікті тауып, стрелка қоюға тиісті.

logaxy p loga x

loga(x/y) loga x – loga y

loga xp logax

logax +logay

Логарифмдер эстафетасы.

Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушылардың іс-әрекеті

Өрнектің мәнін табыңдар.

Оқушылар тақтаға есептерді түсіндіріп шығарады және жауабын табады.

1
lg8 + lg125
lg(8∙125) = lg 1000 = 3

2
log 26 — log 2(6/32)
log 2 (6 : (6/32)) = log 232 = 5

3
log 3 5 — log 3135
log 3 (5 : 135)= log 3 (1:27)= -3

4
2 log 27 — log 249
log 272 — log 249 = log 2(49:49) = log 2 1 = 0

5
log 93+ log 9243
log 9(3∙243) = log 9729=3

Логарифмдік комедия. (қатесін тап) (5 минут)
дұрыс теңсіздігін алайық. Бұдан шығады . функциясы өспелі болғандықтан, аламыз. Бұдан. lgқысқартқаннан кейін, 2>3 шығады.
Қай жерде қате бар?
Жауабы: lg< 0 болғандықтан,қысқартудан кейін теңсіздік таңбасы өзгертілген жоқ, ол таңба өзгертілуі тиіс еді.
Есептер шығару: №479-481.
VIII. Үйге тапсырма.
Тақырыпты оқып келу.
№ 482-483 есептер.

Сабақты жалпы бағалау

  1. Оқушылар топ жетекшілері мен мұғалімнің жетелеуші сұрақтары арқылы жұмыс істеді.
  2. Шығармашылықпен жұмыс істеуге тек соңғы кезеңдерде, атап айтқанда оқушылар бірігуі жұмысы кезінде жүзеге асты.

3.Балалармен жұмыс істеу барысында өз сабағыма қанағаттандым, себебі оқушылардың қызығушылығы сабақтың өн бойында сақталды.