Егіншілік қалай өзгереді?

 

Пән: Жаратылыстану

Сынып: 3

Бөлім: Заттар және олардың қасиеттері. Табиғат ресурстары.

 

Мектеп:

Модератор:Беимбетқызы А.

Қатысқандар саны:

Қатыспаған оқушылар:

Күні:  
Тақырыбы: Егіншілік қалай өзгереді?
Оқу мақсаты: 3.1.1.1 маңызды ғылыми жаңалықтар мен олардың адамның күнделікті өміріне әсері туралы әңгімелеу;

3.1.2.2 ақпарат көздерінің артықшылығы мен кемшілігін анықтау.

Сабақтың

мақсаты:

Қазіргі егіншілік пен ежелгі егіншіліктің айырмашылығын біледі.
Бағалау критерийі Қазіргі егіншіліктің маңызын түсінеді;

Ежелгі егіншіліктің ерекшелігін айтады.

Тілдік мақсат Тірек сөздерді пайдаланып егіншіліктің ерекшеліктерін айта алады.
Пәндік терминология мен тірек сөздер: Егіншілік, селекция.
Құндылықтар Оқушыларды өзара құрмет көрсетуге, бір біріне түсіністікпен қарауға тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыс Қазақ тілі, математика.
АКТ қолдану дағдылары Таныстырылыммен  жұмыс
Алдыңғы меңгерілген білім Топырақтың ерекшеліктері мен түрлерін айта алады.
Сабақ барысы
Жоспарланған уақыт Сабақта жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

 

Сабақтың басы

2минут

 

 

3минут

 

 

 

 

 

 

 

 

Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылардың көңіл күйін топырақта өсетін өсімдіктер арқылы білуді ұсыну.

«Кактус» — көңіл күйінің аздығы.

«Раушангүл» — көңіл күйінің жақсы болуы.

Ойыңмен бөліс. Жетекші сұрақтар арқылы оқушылардан тақырып бойынша  бастапқы білімін қалыптастыру. Егін мен малшаруашылығының қайсысы ертерек пайда болғандығын талдау. Қарастыратын сұрақтар:

-Оқулықта берілген суреттерді салыстырып көр. Не байқадың?Егін егу дегенді қалай түсінесіңдер?

— Мал бағуды қалай түсінесіңдер?

— Егін егу мен мал бағу сөздері несімен ерекшеленеді?

— Егін шаруашылығында не істейді?Мал шаруашылығында ше?

— Қайсысы ерте пайда болды деп ойлайсыңдар? Талқылап көріңдер.

«Т-критерийі» стратегиясы егіншілік пен мал шаруашылығын салыстыру.  Ерекшеліктерін анықтау.

 

«Т-критерийі»
Мал шаруашылығы Егін шаруашылығы
   

 

ҚБ мұғалімнің ауызша қалыптастырушы бағалауы.

 

Раушангүл мен кактустің суреттері

Слайд №1,2

 

 

 

 

 

 

Сабақтың ортасы

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 минут

7минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 минут

 

 

4 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 минут

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

1 минут

 

2 минут

 

 

 

 

 

4 минут

Бұрын және қазір.

Мақсаты: Ауыл шаруашылық жүргізу үшін қажетті жағдайларды анықтау. Бұрынғы және қазіргі кездегі егіншілік туралы ой қозғау.

Топтарға біріктіру. Оқушыларды  топырақта өсетін, ағашта өсетін жемістердің түрлеріне байланысты бірнеше топтарға біріктіру.

Оқулықта берілген суреттерді топ ішінде талқылап, ауыл шаруашылығын жүргізу үшін қажетті жағдайларды анықтап, постер құрайды.

Бұрынғы заманның еңбек құралдары мен қазіргі еңбек құралдарының арасындағы айырмашылықты таба отрыпы, өз ойларын білдіреді. Кесте толтырады.

Бұрынғы кездің ауыл шаруашылығы Қазіргі кездің ауыл шаруашылығы
Артықшылығы Кем тұстары Артықшылығы Кем тұстары
       

 

ҚБ мұғалімнің ауызша қалыптастырушы бағалауы.

Зерттеу жұмысы.

Мақсаты: Оқулықпен жұмыс жасай отырып, егіншіліктің әр түрлә белгілі бір дақылдарды өсірумен аййналасатынын түсінеді.

Зерттеу жұмысын жұппен немесе топпен орындауға болады.

Ресурстарды тарату. Әр зерттеуші топқа түрлі көгөністер, жеміс-жилектер мен жармалар салынған стақандарды алдын ала дайындау.

Зерттеудің жоспары:

-Ақпарат көздеріне сүйене отырып, шаруашылықтарды анықтау;

-Егіншіліктің маңызын түсіну.

Зерттеу жұмысын орындау барысында оқушылар кесте толтыра отырып, көгөніс шаруашылығы, астық шаруашылығы, бау шаруышылығында өсетін жңмістер мен жидектерді жазады.

Саралау: Ынтасы жоғары оқушыға немесе оқушылар тобына егіншілікке байланысты қандай еңбек құралдарын білетінін сқрауға болады.

«Мен зерттеушімін» бөлімін жүзеге асыру.

— Зерттеу жұмысы барысында қандай дереккөздер пайдаландыңдар?

— Қай ақпарат көзі пайдаланған тиімді болды?

Зерттеу жұмысын қорытындылау: Кесте толтыра отырып, егіншіліктің маңызы туралы ой қорыту. Басқа топтардың жауаптарын тыңдап, салыстыру.

ҚБ. Мұғалімнің «Галереяны шаралау» стратегиясы арқылы қалыптастырушы бағалауы. Толтырған кестелерін тақтаға іліп, оларға ауызша баға беру.

Сұрыптау. Мақсаты: Оқулықтағы суреттерді пайдалана отырып, оқушылар сұрыптаудың маңызын, селекцияның мағынасын түсінеді. Жетекші сұрақтар арқылы тақырыпты орындау. Сұрақтар:

-Оқулықтағы суреттерді сипаттаңдар. Не көріп тұрсыңдар?

-Көгөніс пен жемістерді өсіру үшін не керек?

-Тұқым дегенді қалай түсінесіңдер? Ол не үшін керек?

-Тұқымнан дұрыс өнім шығу үшін не істеу керек?

-Жаңа сұрыптармен айналысатын ғылым туралы не білесіңдер?

-Еліміздің барлық өңірлерінде егіншілікпен айналысуға болады ма? Ойыңмен бөліс.

ҚБ. Мұғалімнің ауызша қалыптастырушы бағалауы.

Ойлан. Оқушылар тыңайған жер туралы біле отырып, оның не үшін керектігін сыныппен талқылайды. Тыңайтудың маңызын түсіну үшін келесі сұрақтар қойылады. Олар:

-Өсімдіктерді жылда бір орынға сала беруге болады ма? Неліктен?

-Жылда өсімдікті бір орынға сала бересе не болады?

-Жылдан жылға алынған өнім қандай болуы мүмкін?

Неге топырақты тыңайту керек деп ойлайсыңдар?

ҚБ. Мұғалімнің ауызша қалыптастырушы бағалауы.

Сергіту сәті. Көз бұлшықеттерін арналған жаттығулар орындау. Сұрақтар:

—          Неге көзімізді сабақ барысында жаттықтыруымыз керек?

—          Қандай жаттығуларды білесіңдер?

—          Көз күтімі жайлы не айта аласығдар?

Жеке жұмысқа дәптермен жұмыс ұсынылады.

8-жұмыс парағы. «Егін шаруашылығы қалай өзгерді?», 10-б.

Сәйкестендір.

Егіншілік құралдарын оның атауларымен бағыттама арқылы сәйкестендіреді.

Бағалау. Дескриптор:

Оқушылар:

-Еңбек құралдарын ажырата алады;

-Еңбек құралдарының маңызын түсінеді.

ҚБ. Мұғалімнің жазбаша қалыптастырушы бағалауы.

Кесте

Слайд №2

 

 

 

 

 

 

 

Оқулықпен жұмыс

 

Кесте толтыру

 

 

 

 

 

Көгөністер, жеміс-жилектер мен жармалар салынған стақандар

 

 

 

 

 

 

Смайликтер

Слайд №4,5,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқулықпен жұмыс

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_lx7d4eIkVE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дәптермен жұмыс

 

Слайд №7,8

 

Кері байланыс.    «Жетістік баспалдағы».

 

 

Слайд №9

 

 

Сабақтың соңы

2 минут

 

 

Қосымша ақпарат
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалау — оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық пен қауіпсіздік техникасының сақталуы

·         Топтау бойынша саралау:

-Ынтасы жоғары оқушыларға топырақтың пайдалану жолдарын ұсынуды тапсыру.

-Ынтасы жоғары оқушылар тобы (жұбы немесе жеке оқушы) алынған мәліметті диаграммаға орналастыра алады

·         Тапсырмалар бойынша саралау:

-Материалдарды игеру деңгейлерінде оқушылардың қызығушылығын арттыру мақсатында ақпаратты қабылдаудың әр түрін ескеру.

-Оқушылардың ақпаратты қабылдауына байланысты тапсырмалар ұйымдастыру.

Қалыптастырушы бағалау құралдары:

-мұғалімнің ауызша кері байланысы (мадақтау, қолдау сөздер айту);

— өзара бағалау: «Постер » бойынша бағалау

— мұғалімнің  жазбаша кері байланысы

-оқушылардың жауаптарын, іс-әрекеттеріне бақылау жүргізіп, түртіп алу арқылы бағалау;

-«Жетістік баспалдағы»

 

 

 

 

-Сергіту жаттығуын орындау

— әрекеттерді жиі ауыстыру

— қауіпсіздік ережелерін сақтау