Жылу үдерістерінің қайтымсыздығы, термодинамиканың екінші заңы

 

Сабақтың тақырыбы:

Жылу үдерістерінің қайтымсыздығы, термодинамиканың екінші заңы

Мектеп: №51
Күні: Мұғалімнің аты жөні: Сейдуалиева Қ
Сынып: 8 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Сабақ негізделген оқу мақсаты: 8.3.2.18 – термодинамиканың екінші заңының мағынасын түсіндіру
 Оқыту мақсаттары Барлық оқушылар:     Жылу процестерінің қайтымсыздығы. Термодинамиканың екінші заңы жайлы мағлұмат  алады.
Оқушылардың басым бөлігі: кластер құрады,формуланы есеп шығаруда қолданады.
Кейбір оқушылар: проблемалық сұрақтарға жауап іздейді,бағалайды,барлайды.
Тілдік мақсат

 

Оқушылар:    Жылу процестерінің қайтымсыздығы. Термодинамиканың екінші заңы жайлы түсіне алады.
Негізгі сөздер мен тіркестер:  Термодинамика, жылу, ішкі энергия, жұмыс, изобаралық, изохоралық, изотермиялық, адиабаталық процессттер, көлем,температура, қысым.
Алдыңғы оқу Заттың агрегаттық күйлері өзгерген кездегі жылу мөлшерін есептеу.
Жоспар
Жоспарланған

уақыт

Жоспарланған жаттығулар(төменде жоспарланған жаттығулар мен қатар ескертпелерді жазыңыз) Ресурстар
Мұғалімнің іс әрекеті Оқушының іс әрекеті
Басталуы

10 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

Сыныппен сәлемдесу, сынып оқушыларын түгендеу.

 

«Ыстық орындық» әдісі арқылы үй тапсырмасын сұрау

  1. Термодинамиканың бірінші заңы қалай тұжырымдалады?
  2. Қандай процесті адиабаталық деп аталады? Мысал келтіріңдер
  3. Изотермиялық процес дегеніміз не?

 

 

-Сәлеметсіз бе?

 

 

Ыстық орындық әдісі арқылы оқушылар өткен тақырыптар бойынша сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

 

 

Ортасы

30 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 топқа бөлінеді

-ойлау жұмысына ынталандыру

-белсенді іс әрекетке жұмылдыру

 

«Инсерт» әдісі бойынша тақырыпты оқуға әр топқа тапсырма беріледі:

1-топқа: Термодинамиканың екінші бастамасының физикалық мәні неде?

2- топқа: Қандай процестерді қайтымды деп атайды? Қайтымды процестерінің жүруінің қажетті шарттары қандай?

 

 

3- топқа: Қайтымсыз процестер

Осы тақырыптар бойынша Кластер жасауға нұсқаулық беріледі

 

 

 

 

Есептер шығару.

Ойлан, жұптас, талқыла әдісі

 

Деңгейлік топтардың белгіленуі А – тобы Б – тобы С – тобы
Аталуы Белгіленуі Өлшем бірлігі Формуласы
Жылу мөлшері Q Дж
Дененің массасы m кг
Бастапқы температура t1 ° С
Ақырғы температура t2 ° С
Меншікті жылу сыйымдылығы c Дж/кг*° С
Температура өзгерісі t ° С
Абсолют температура T К

 

Тест сұрақтары

Жеке  жұмыс

1.Жүйенің көлемі мен температурасы

өзгеріп,

қысымы тұрақты болатын

термодинамикалық

процесс

А. Изотермалық

В. Изохоралық

С. Иобаралық

D. Ииабаталық

Е. Изопроцесс.

2. Төменде келтірілген құрылғылардың

қайсысы жылу қозғалтқышына

жатпайды?

А.Іштен жану қозғалтқышы

В. Дизель

С. Газ турбинасы

D. Карбюратор

Е. Реактивті қозғалтқыш

3.Газға 5 кДж жылу мөлшері берілді

. Бұл кезде газ 2

кДж-ға тең  жұмыс жасады. Газдың ішкі

энергиясының өзгеруі

А. 5 кДж-ға артты

В. 2кДж-ға артты

С. 3 кДж-ға артты

Д. 2 кДж-ға кеміді.

Е. 3кДж-ға кеміді

4. Жүйенің қысымы мен температурасы

өзгеріп,

көлемі тұрақты болатын

термодинамикалық процесс

А. Изотермалық

В. Изохоралық

С. Изобаралық

D. Адиабаталық

Е. Изопроцесс

 

Топқа бөлінеді. Топ басшысын сайлайды.

— оқушылар жаңа тақырыпты Инсерт әдісі арқылы оқиды;

— топ болып тақырыпты талқылайды.

 

 

Берілген тақырыптарға топ болып Кластер жасайды. Топ ішінде спикер сайлап Кластерді қорғайды. «Бағдаршам» әдісі арқылы әр топ бір-бірін бағалайды

 

берілген есептерді  тақтада орындап, шығару жолдарын түсіндіреді.

 

 

 

 

 

 

 

Кестені толтырады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест сұрақтарына жауап береді

 

 

Бағалау парағы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аяқталуы

5 мин

 

 «Бағалау парағы» критерий арқылы бағалау

Оқушыларға кері байланыс қағаздарын таратып береді.

Күнделікке  баға қойдырады.

Стикерге кері байланыс жазып береді.

Стикер
•          Қосымша ақпарат: Үйге тапсырма беру:  §21
Саралау – сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? Бағалау – Оқушыларадың үйренген тексеруді қалай жоспарлайсыз?

 

Пән аралық байланыс

Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері.

АКТ мен байланыс

Құндылықтармен байланыс.

  Формативті бағалау:

Екі жұлдыз, бір тілек, Бағдаршам

Суммативті бағалау:

Критерий арқылы бағалау парағы

Электронды оқулық, презентация
Рефлексия

Сабақ/оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен.

 
Қорытынды бағамдау

Қандай екі нәрсе табысты болды?

1

2

Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алар еді (оқытуды да оқуды да ескеріңіз)?

1

2

 

 

 

Тексерген: