Жыл мезгілдері

Пәні: қазақ тілі

Мектеп: № 3 ЖОББМ, г. Жезказган

Мұғалімнің аты-жөні: Альмишева Ляззат Шайзаевна

Сынып: 5

Қатыспаған оқушылар саны: ______________________                                                      Қатысқан оқушылар саны: ________________________

 

Сабақ тақырыбы: Жыл мезгілдері
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) Білімділік: Тақырыптың аясында түрлі тапсырмалар орындау арқылы жыл мезгілдері жайлы ақпарат беру.
Дамытушылық: Сабақ барысында интербелсенді әдістерді қолдану арқылы ақпараттық-танымдық қабілетін дамыту.
Тәрбиелілік: Тілдік коммуникация барысында сөйлеу және жазу мәдениетін қалыптастыру.
Жетістік критерийлері: Оқушының төменгі жетістігі (ОТЖ): жыл мезгілдері, табиғат туралы қазақ тілінде ақпарат бере алады.
Оқушының орташа жетістігі (ООЖ): қазақ тіліндегі қарапайым сөйлеу үлгілері арқылы табиғат туралы айтады, сипаттайды.
Оқушының жоғарғы жетістігі (ОЖЖ): сыныптастарымен қазақша тілдесе алады, қарапайым сөйлеу үлгілері арқылы сұхбаттасады.
Күтілетін нәтижелер: Тақырыпқа қатысты жаңа сөздерді толық меңгереді, мәтіннің мазмұнын түсінеді, өз ойын дәлелдеп жеткізеді
Жаңа сөздер: жиі-жиі, ұзақ, мезгіл қарсы аламыз, қызық, көңілді, құрғақ, бүршік жарып-көк, піседі, кейде, кілем, ұқсайды-похожа
Сабақта қолданылатын материалдар: Интерактивті тақта, плакаттар, маркерлер, карточкалар, стикерлер, смайликтер
Оқыту әдістері: «На что похоже мое настроение?» әдісі, «Смотри-закрой-скажи-напиши-проверь» тәсілі, Стратегия. «Игры слов». «Вербальный теннис», Стратегия: “Своя игра”, Стратегия. «Пойми меня слов», «Сұрақ-жауап» әдісі, Стартегия: «Рефлексивный дневник», Стратегия «Пейзаж»
Дереккөздері: Әдістемелік құрал, дидактикалық материалдар, сөздік.

 

Тапсырмалар :

Сабақ барысындағы мұғалім мен оқушының іс-әрекеті:

 

              Тапсырма      Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу Метод: «На что похоже настроение?»

Игра проводится в кругу. Участники игры по очереди говорят, на какое время года, природное явление, погоду похоже их сегодняшнее настроение.

Начать лучше ведущему: «Мое настроение похоже на белое пушистое облачко в спокойном голубом небе, а твое?»

Упражнение проводится по кругу.

— Топқа бөлу. /Оқушыларды геометриялық фигуралар арқылы топқа бөлу/

Топтың ережесін қайталау:

1. Тыңдай білейік.

2. Біреу сөйлегенде, оның сөзін бөлмейік!

3. Басқалардың пікірлерін сыйлайық!

4. Жеке бастың қасиеттері сыналмай, тек пікірлері ғана сыналады.

5. Әрбір қатысушы өз пікірін келтіруі керек.

6. Мәселе жеңіске жетуде емес, басқалардың пікірін тыңдай білу.

7. Бірлесе жұмыс істеуге ұмтылайық!

8. Жанжалдарды болдырмауға ұмтылайық!

Топтар бір — біріне сәттілік тілейді: топтар ашық хатты оқып, бір — біріне жақсы тілек айтады.

— Балалар, сонымен бүгін біздің сабақтың тақырыбын кім айтады? /Оқушылар сабақтың тақырыбын айтады/.

Оқушылар өздеріне сабақтың мақсатын қояды:

І топ: 1-2 оқушы өздеріне қойған сабақтың мақсатын айтады;

ІІ топ: 1-2 оқушы өздеріне қойған сабақтың мақсатын айтады;

ІІІ топ: 1-2 оқушы өздеріне қойған сабақтың мақсатын айтады

Оқушылар мұғаліммен сәлемдеседі, өздерінің көніл -күйлері туралы айтады.

Топқа бөлінеді, топтың ережесін айтады

Өткен сабақты тексеру Үй жұмысын тексеру: Стратегия. «Игры слов».
«Вербальный теннис»

1. Ученики работают в парах.

2. Каждая пара получает набор карточек, которые они должны положить лицом вниз на стол.

3. Ученики по очереди поднимают карточку и говорят слово. Их партнер должен быстро придумать слово, которое ассоциируется со словом на карточке (обычно в течение нескольких секунд).

4. Или двое учеников могут выполнять это задание перед всем классом, а класс будет выступать в качестве жюри.

Бағалалу: оқушылар кесте бойынша өздерін бағалайды

Үй жұмысын тексеру
Қызығушылықты ояту Сөздікпен жұмыс: «Смотри-закрой-скажи-напиши-проверь»

1. Сөздерге мұқият қара;

2. Бір неше рет қайтала;

4. Сөздік дәптеріне жаз;

5. Өзіңді тексер;

жиі-жиі-часто-часто

ұзақ-длинный

мезгіл-время года

қарсы аламыз-встречаем

қызық-интересно

көңілді-весело

құрғақ-сухо

бүршік жарып-появляются почки

көк-трава

піседі-поспевают

кейде-иногда

кілем-ковер

ұқсайды-похожа

Бағалау. «Бас бармақ»

Проверьте уровень понимания того, что вы объясняете, попросив учеников показать большой палец.

Большой палец вверх = Я понимаю

Большой палец горизонтально = Я почти понимаю

Большой палец вниз = Я не понимаю

Жазылым. Жаңа сөздерді жазады, өздерің бағалайды
Мағынаны тану Мәтінмен жұмыс: Стратегия: «Своя игра»

І топ: мәнерлеп оқу, мәтіннен 10 сын есім жазу

Бір жылда төрт мезгіл бар: қыс, көктем, жаз, күз.

Қыс айлары — желтоқсан, қаңтар, ақпан. Қыс желтоқсан айынан басталады, ол жылдың соңғы айы. Бұл мезгілде жиі-жиі қар жауады, боран соғады. Қыста күн суық, қысқа, ал түн ұзақ. Әр мезгілінің өз мейрамы бар. Қыста Жаңа жылды қарсы аламыз. Ол өте қызық және көңілді өтеді.

Көктем айлары — наурыз, сәуір, мамыр. Көктемде күн жылы, салқын емес, кейде жаңбырлы, кейде құрғақ. Ағаштар бүршік жарып, көк шығады. Құстар жылы жақтан ұшып келеді. Көктемнен кейін жаз келеді.

ІІ топ: мәтінді аудару, сұрақтар құрастыру

Жаз айлары — маусым, шілде, тамыз. Бұл мезгілде күн ыстық және ұзақ, ал түн қысқа. Шілде айында жидектер піседі. Жаз өте қызықты, көңілді мезгіл, бірақ тез өтіп кетеді.

Күз айлары — қыркүйек, қазан, қараша. Күзде күн суыта бастайды, аспанда қара бұлттар қаптады. Кейде жаңбыр, кейде қар жауады. Күндіз жылы, ал түнде салқын. Ағаштардың жапырақтары сарғайып, жерге түседі. Олардың түстері әр түрлі: сары, қызыл, жасыл. Олар жерге жайылған кілемге ұқсайды. Құстар жылы жаққа ұшып кетті.  Күзде жеміс-жидек, көкөністер піседі

Бағалау. «Бағдаршам» тәсілі

Зеленая карточка, если они полностью уверены, что достигли целей и того, что от них ожидалось;

Желтая карточка, если они чувствуют, что добились частичного успеха в достижении целей, но необходимо больше поработать;

Красная карточка, если они считают, что никак или мало продвинулись к цели.

Ученикам можно раздать карточки с не закрашенным светофором для заполнения оценки темы.  Ученики могут заполнить их соответствующим цветом, чтобы отметить, насколько уверены они в достижении поставленных целей

 

Оқылым. Айтылым. Жазылым. Мәтінді мәнерлеп оқиды, аударады, оқушылар бір — бірін бағалайды
Сергіту сәті: Стратегия. «ПОЙМИ МЕНЯ БЕЗ СЛОВ»

Упражнения данного типа очень хорошо подходят для начала нового блока заданий, также их можно проводить, когда группа устала или никак не может сосредоточиться на работе.

Метод. «Сели-встали». В этом упражнении все участники сидят на стульях. Ведущий называет число, которое меньше, чем число игроков. Задача участников заключается в том, чтобы быстро встало столько человек, сколько назвал ведущий. Естественно, при этом нельзя разговаривать, обмениваться жестами и т. п

«Сұрақжауап» әдісі

1.Ученикам дается бумага на котором записаны ответы по теме.
2. Ученики должны придумать вопрос, который соответствует ответу.

3. Если ответ не имеет однозначного вопроса, ученики обсуждают те вопросы, которые они придумали для этого ответа и объясняют ход своего рассуждения

І топ: сұраққа жауап беру

1. Бір жылда төрт мезгіл бар: қыс, көктем, жаз, күз.

2. Қыс желтоқсан айынан басталады.

3. Бұл мезгілде жиі-жиі қар жауады.

4. Қыста күн суық, қысқа болады.

5. Қыста түн ұзақ болады.

6. Көктемде күн жылы, салқын емес.

7. Құстар жылы жақтан ұшып келеді

ІІ топ: сұраққа жауап беру

1. Бұл мезгілде күн ыстық және ұзақ болады.

2. Шілде айында жидектер піседі.

3. Күзде күн суыта бастайды.

4. Кейде жаңбыр, кейде қар жауады.

5. Күндіз жылы, ал түнде салқын болады.

6. Құстар жылы жаққа ұшып кетті.

7. Күзде жеміс — жидек, көкөністер піседі

 

Сергіту жаттығуын жасайды
Бекіту Кері байланыс. Рефлексивный дневник

Что я сделал или что я узнал?

……………………………………………………………………………………..

Помощь, необходимая для того, чтобы узнать больше

……………………………………………………………………………………..

Эмоции: что мне понравилось/не понравилось, какие чувства я испытал (а)

……………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………..

Полезные и интересные вещи

……………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………..

Что показалось легким, что я уже знаю

……………………………………………………………………………………..

 

Айтылым. Сұрақ -жау  жауап
Рефлексия:
Оценка эмоционального состояния.
«Пейзаж».    Учащимся предлагаются картины с изображением пейзажа. Одна картина проникнута грустным, печальным настроением, другая — радостным, веселым. Ученики выбирают ту картину, которая соответствует их настроению.

 

 
Үйге тапсырма Сөздерді жаттап келу, мәтінді мазмұндау  
Қосымша ақпарат
Рефлексия

Сабақ барысында оқу мақсатына қол жеткізілді ме? Оқу мақсатына қол жетпеудің себебі неде? Бүгін оқушылар не біліп, не үйренді? Сыныптағы психологиялық ахуал қандай болды? Жоспардан ауытқы болды ма? Себебі неде? Өзім жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Уақыт тиімді пайдаланылды ма? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім? Неліктен?

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңіздлі жазыңыз, сұрақтарға жауап беріңіз (сабақ жүйелі жоспарлағандықтан, сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды.

Оқушылар мәтін мазмұнын түсінеді, сұрақтарға жауап береді, сөздікпен жұмыс жасайды. Сабақ жоғары деңгейде өтеді, өйткені оқу мақсаттары дұрыс таңдалды, уақытты тиімді пайдалану барысында саралау жұмыстары да орындалады).

Қорытынды бағалау:

Қандай екі нәрсе (оқытудың да, оқуды да ескеріңіз) табысты болды? Сабақтың ұнаған 2 түсін анықтап жазыңыз.

1:

2:

Қандай екі нәрсе сабақты (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз), жақсарта алды?

1:

2:

Сабақ барысында өзіңіздің көңіліңіз толмаған 2 әрекетті (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) атаңыз.

1:

2:

Осы сабақ барысында келесі сабағымда сынып не жекелеген оқушының сапалы білім алуы үшін нені жетілдіруге болатынын білдім…