Рационал сандарға амалдар қолдану

Сабақтың тақырыбы:  Рационал сандарға амалдар қолдану

 

Сабақтың мақсаты:

  1. Рационал сандарға амалдар қолдану тарауынан алған білімдерін қайта пысықтау, толықтыру;
  2. Оқушылардың ойлау, есте сақтау, жалпы қабілеттерін дамыту;
  3. Оқушыларды математикалық дәлдікке, сауаттылыққа, шапшаңдыққа, адамгершілікке баулу.

Сабақтың түрі:  білімді жүйелеу, сайыс сабақ

Сабақтың әдісі:  сын тұрғысынан ойлау, топтық жұмыс, сұрақ-жауап, деңгейлік тапсырма

Көрнекілігі: ту, фигуралар, тірек-сызбалар, нақыл сөз, координаталық түзу, семантикалық карта.

Пәнаралық байланыс: тарих, әдебиет, геометрия

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру:   

  1. Сәлемдесу
  2. Түгендеу
  3. Сыныпты екі топқа 1. «Оң сандар»
  4. «Теріс сандар»

ІІ. Мақсат қою: Сабақтың тақырыбын, мақсатын айту

ІІІ. Кіріспе сөз: 

Ақыл – шырақ қара түнді ашатын,

Білім – жарық нұрын соған шашатын

ІҮ. Қызығушылықты ояту:

  1. «Сиқырлы квадрат» сұрақтарға жауап беру

 

1 2 3
4 5 6
7 8 9

 

1. а) Қарама-қарсы сандардың қосындысы неге тең?

б) 20-ға қарама-қарсы сан?

0-ге тең

 

-20

2. а)  Теріс санға  қарама-қарсы сан?

б) Оң санның модулі?

оң сан

сол санның өзіне тең

3. а) Рационал сан деген не?

б) оң санға  қарама-қарсы сан?

бүтін, бөлшек сан

теріс сан

4.   Теріс сандарды қосу үшін:

 

1)          модульдерін қосу керек;

     2)    шыққан санның алдына «-»  таңбасын қою керек.

5. Таңбалары әр түрлі сандарды қосу үшін:

 

1)  үлкен модульден кіші модульді азайту керек;

2) шыққан санның алдына модулі үлкен қосылғыштың таңбасын қою керек.

6.  Екі теріс санның бөліндісі

 

оң сан
7. Таңбалары әр түрлі санның көбейтіндісі мен бөліндісі теріс сан

 

8. а) қарама-қарсы сандардың модульдері қандай?

б)  -11-ге қарама-қарсы сан?

Тең

11

9. Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығын қалай табамыз? Оның оң жақ шеткі  координатасынан сол жақ шеткі координатасын азайту керек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ү. Мағынаны тану стратегиясы

«Рационал сан еліне» саяхат

Есептерді тақтада шешіп, шыққан мәнін координата жазықтығына белгілеу. Сонда «пропорция»  деген сөз шығады. Анықтамасы мен негізгі қасиетін сұрау. Қасиеті: шеткі мүшелерінің көбейтіндісі ортаңғы мүшелерінің көбейтіндісіне тең.

 

П

 

 

 

 

ҮІ. Сергіту стратегиясы                             

Семантикалық карта

1-топ «+» және «-» таңбасын бірінші рет енгізген ғалым.

1489ж чех ғалымы Я.Видман.

 

шешімі

берілгені

-12 10 2 -10 -5 -21
-6+(-6) В Т Л М Н О
-8-2 Ж С К И П Р
-5*(-2) Л Д К Г Х Ц
-60:12 Й Н И К М А
(-7)*3 Е Ы Р Т И А
(-3)+5 З Ч Н Р К Я

 

2-топ «*» және «:» таңбасын енгізген ғалым.

1684ж «:» және 1698ж «*» таңбаларын неміс ғалымы Г.В.Лейбниц енгізді.

 

шешімі

берілгені

-4 -8 -7 80 -14 -10 -2
-40:5 Ж Л К О С А Р
(-8)+(-6) Т С З Н Е В О
-40*(-2) Х Т Б Й Б С Д
(-7)+3 Б Р Т У Х И Й
(-5,7)+(-1,3) Р Х Н О И Т М
-60:30 А С Е Н К Я И
-7+(-3) А В С Д Е Ц Ж

 

ҮІІ. Ой қозғау стратегиясы

«Эстафета» қолдағы туды бір-біріне беру арқылы есептер шығару

1-топ                                                                    2-топ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ҮІІІ. Сабақты бекіту. Тест тапсырмаларын орындау.

 

І-тест

 

1. -15-ке қарама-қарсы сан

А) -15                                С) 1

В) 15                                 Д) 5

2. Теріс санның модулі

А) оң сан                          С) жай сан

В) бөлшек сан                 Д) теріс сан

3.  -30: 2=

А) -16                                С) -15

В) 15                                  Д) 10

4.  -7*(-3)=

А) -28                                С) 73

В) 29                                  Д) 21

5. -5+(-22)=

А) 28                                  С) 29

В) -27                                 Д) 27

 

ІІ-тест

 

1. -20-ға қарама-қарсы сан

А) 20                                С) 2

В) -20                               Д) -25

2. Оң санның модулі

А) оң сан                          С) жай сан

В) бөлшек сан                 Д) теріс сан

3.  -20: 5=

А) 4                                   С) 5

В) -4                                  Д) 6

4.  -6*(-4)=

А) 11                                С) 24

В) 64                                  Д) -24

5. -6+(-11)=

А) 17                                  С) -17

В) 18                                Д) 5

 

 

 

 

 

ІХ. Сабақты қорытындылау. Венн диаграммасы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Х. Оқушыларды бағалау

ХІ. Үйге тапсырма: №591, №592  134-бет