М. Мақатаев «Аққулар ұйықтағанда»

                                                                                             

Әдебиет Мектеп: «№ 21 жалпы орта білім беретін мектеп» КММ
Күні: Мұғалімнің есімі: Кабланбекова А.Т.
8- сынып Қатысқандар саны: 20 Қатыспағандар саны: 0
Сабақ тақырыбы М. Мақатаев «Аққулар ұйықтағанда»
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары) Поэманың мазмұнын біледі, кейіпкерлерімен танысады, аққудың киелі құс екенін таниды.
Табыс критерийлері Барлық оқушылар:
Ақын шығармашылығын еске түсіреді. Поэманың мазмұнын біледі, кейпкерлерімен танысады.
Оқушылардың басым бөлігі:
Поэмадағы ақын ойын түсінуге талпынады.
Кейбір оқушылар:
Поэмадағы көтерілген мәселені түсінуге тырысады6 өз пікірлерін айтады, пікірталамқа түседі.
Тілдік мақсат Оқушылар:

Өз ойларын толық, нақты жеткізуге бағыттау.

Негізгі сөздер мен тіркестер:
Жетімкөл, аққу, ана, ауырған бала, әке, тәуіп шал, жылқышы, аққулар көлдің сәні;
Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік біліктер: аққулар – көл сәні
Талқылауға арналған тармақтар: Шошынған аққулар мекеніне оралмайды.
Сіз неліктен …екенін айта аласыз ба? Ананың аққуды атқаны дұрыс болды ма?
Мәтінмен жұмыс тақырыппен байланыс
Жазылым бойынша ұсыныстар: аққу туралы мақал-мәтелдер жазу;
Кейіпкерлерге хат жазу, өз пікірлерін білдіреді.
Алдыңғы оқу Шығарма «Мамандық – өмір бастауы»
Жоспар
Сабақ кезеңдері

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулар мен қатар, ескертпелерді жазыңыз) Ресурстар
Мұғалімнің әрекеті Оқушылардың әрекеті
1-кезең: Қызығушылықты ояту:

ұйымдастыру

 

 

 

-зейінді шоғырландыру;

-тапсырма беру

 

 

Ынтымақтастық  ахуал қалыптастыру

Психологиялық дайындық.

(шаттық шеңберіне шақыру)

Топқа бөлу әдісі «Аңдар қимылы»

 

 

 

 

«Суреттер сөйлейді» әдісі

 

«ДЖИГСО» әдісі

 

 

Оқушылар  бір-бірінің қолдарынан ұстап, жақсы тілектерін білдіреді.

 

Балалар құстың, қоянның, жыланның қимылдарын жасап, сол жасаған қимылдары бойынша сыңарларын тауып, үш топқа бөлінеді. Бағалау парақтары таратылады.

 

Оқушыларға суреттер ұсынылады, олар тақырыпты ашуға талпынады.

Топтағы оқушылар орындарымен ауысып, басқа топқа қосылады да, тараулардың мазмұнын бір-біріне айтып, өз топтарына барып, ойларымен бөліседі.

 

 

 

 

 

 

 

Слайд

 

Кітап

 

 

 

Стикерлер

 

Постер

 

Стикерлер

 

 

Венн диаграммасы

 

 

.

2-кезең: Мағынаны ажырату:

— оқушылар өз тәжірибелері арқылы жаңа білім туралы өзіндік түсінік пен пікір қалыптастырады;

— жаңа білім жайлы өзіндік түсінік қалыптастырады

«КӘМТ» әдісі

 

«Таңда да таста» әдісі

 

 

«Т кестесі» әдісі

 

І топ мазмұны бойынша ананың мықты, әлсіз, мүмкіндігі, тәуекелшілдігін жазады.

ІІ топ оқушылары аққуға қатысты білетіндерін стикерге жазады да, өзеріне осы құс төресі туралы білген жаңалық деп тапқандарын флипчартқа жабыстырады.

Тәуіп шал мен жылқышы қартты салыстырады.

3-кезең:

Ой-толғаныс:

Анализ, өз ойлары мен түсініктерін өздері игерген мәліметтері арқылы жеткізед

Синтез, бір сабақ қорытындысы

«Карта» әдісі

 

 

Оқушылар сұрақтар мен оның жауаптарын бірден жазып дайындайды, оны үлестіріп, жазған сұрақтарының жауабын айтып, картаны жауып отырады. Топпен алмасады.

 

 

Келесі оқуға  арналған тапсырмалар

(үй тапсырмасы)

Поэмаға сатылай кешенді талдау;
Қосымша ақпарат Ерте кезде халқымыз табиғаттың кейбір туындыларын киелі, қасиетті деп санап, оларды өлтіруге, жоюға болмайтындығына ерекше мән берген. Сонымен бірге табиғат пен адамды біртұтас, бір-бірінен бөлуге болмайды деп қараған. Сондықтан адам табиғаттан өз керегін ғана алып, қалғанына еш уақытта зиянын тигізбеген. Халқымыздың мақтанышы болып отырған ғалым Ш.Уәлиханов: « Табиғат пен адам! Өзіңіз айтыңызшы, тіршілікте одан ғажап, олардан құпия не бар? Қазақтар киеге үлкен мән береді. Табиғаттағы кейбір жануарлар мен құстарды, көшпелі тұрмысқа қажетті заттардың киелі деп қастерлейді. Осы аталғандарды құрмет тұту, ырым жоралғысын жасап тұру адам баласына байлық пен бақыт, құт әкеледі» деп атап көрсеткен. Халық табиғаттағы өздері қастерлеген жерлерді «әулие бұлақ», «әулие ағаш» деп атап, оларды көздің қарашығындай қорғап отырған, ал қарлығаш, аққу, ұлар т.б. жануарларды жақсылықтың жаршысы, бақыттың бастамасы, игіліктің иесі деп ұясын бұзуға, балапанын жоюға не өздерін өлтіруге рұқсат етпеген.
Саралау — Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз?

Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделіндіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау — Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау парағы: топ басшысы топ мүшелерін бағалау.

Пәнаралық байланыс.

Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелерін орындау. АКТ құзыреттілік. Құндылықтармен байланыс.

-Поэманың тақырыбын өмірмен байланыстыра айтып беріңдер

— Патриотизм дегенді қалай түсінесіңдер?

Бағалау парағы

Бөлімдері

 

Балалар тізімі

Үй тапсыр «Бұрыш» әдіс Кейіпкерге хат Қорытынды баға

 

 

         
         
         
         
Әдебиет оқулығы

Сыныпта қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері орындалды

 

Оқушы оқу мақсатына жетті, себебі:

Шығарманың тақырыбын тәуелсіздік, намыс, туған ел ұғымдарымен байланыстыра алды.

Оқушы оқу мақсатына талпынады, себебі:

«Аққулар ұйықтағанда» интербелсенді әдіс-тәсілдер арқылы мазмұнымен танысты, кейіпкерлерін білді, ақын қозғаған тақырыпты аша алды..

Рефлексия

Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма?

Бүгін оқушылар не білді?

Оқу неге бағытталған болды?

Жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма?

Берілген уақыт ішінде үлгердім бе?

Мен өз жоспарыма қандай түзетулер еңгіздім және неліктен?

Оқу мақсаттары шынайы, нақты қойылды деп есептеймін

Мұқағали Мақатевтің  шығармашылығы жайлы түсінік алды. Поэманың мазмұнын білу арқылы, кие деген ұғымға баса мән берді деп ойлаймын. Құс төресі аққу жайлы тыйым салынған өздеріне беймәлім мағлұматтарды білді. . Өзіме оқушыларды уақытқа жұмыс жасай білуге дағдыландыру керек деп ой түйдім.

Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1.  «Карта» әдісі арқылы поэма мазұнына байланысты сұрақтар дайындау арқылы шығарма мазұмнымен толық таныса алды.
2.  «Өкіл» әдісі арқылы поэмадағы кейіпкерлер әлемін аша алды, топтар өзара диалогқа түсе білді.

Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1. Қойылған сұрақтар нақты, түсінікті  болды деп ойлаймын

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымда жетілдіруге көмектесетін не білдім?