«Сіз», «біз» деген – жылы сөз   

 

 

Пән атауы: Әдебиеттік оқу                                                                   .

Сыныбы: 3

Сабақтың тақырыбы: «Сіз», «біз» деген – жылы сөз                  

Сабақтың мақсаты:  Осы сабақ барысында ақын өлеңіндегі тақырып пен идеяны ашуға мүмкіндік жасау; оқушыларды өз бетімен жұмыс жасауға ықпал ету, тақырыпты өмірмен байланыстыруға жағдай туғызу.

Қолданылатын модульдер: СТОҮ, АКТ, ОүБ, Диалогтық оқыту, ОЖЕСОжО

Стратегиялық іс әрекет:  «Миға шабуыл». «Ой қозғау». «ДЖИГСО» әдісі. «Жұптас –  ойлан — бөліс», «топтық бағалау».

Ресурстар: постер, маркер, жапсырғыш қағаздар, смайликтер, шар, түсті қағаз  «Бағдаршам» әдісі үшін,  интерактивті тақта

Уақыт өлшемі Жоспар мазмұны Мұғалім іс әрекеті Оқушылардың                                    іс — әрекеті Ресурс

тар

2 мин І. Ұйымдас. Сәлемдесу.

Шырылдады қоңырау,

Біз сабақты бастаймыз.

Партамызға отырып,

Жаңа білім алуға

Алға қадам аттаймыз.

Әр оқушы өзі туылған жыл мезгіліне қарай 4 топқа бөлінеді.

Сынып ережесін еске түсіру.

1. Тыңдай білу

2. Сөзді  бөлмеу

3. Белсенділік                                              4. Шығармашылық

5. Сыйластық

6. Бірігіп жұмыс істеу

7. Әдептілік сақтау

Сәлемдемдеседі, 4 топқа бөлінеді

 

 

 

 

 

 

Сынып ережесі ескертіледі

 

 

 

 

Үлест.

сурет

тер

10 мин Сынып оқушыла

рын шағын топтарға бөлу

І топ: «Қыс»               

ІІ топ: «Көктем»

ІІІ топ: «Жаз»          

 ІҮ топ: «Күз».

Әр топ берілген үлестірме суреттерді құрастырып, ақ қағазға жапсырмалайды. Суретке тақырып қойып, әңгіме құрайды.

І топ. Қыс. –Қандай қысқы ойындарды білесіңдер?                   -Зияны бар ма? (жер тайғанақ болса, мұз үстінде құлап қалуың мүмкін, сол үшін сақтану керек).

ІІ топ. –Көктем. Көктемде керемет гүлдерді көрген кезіңде, оларды жұлғың келіп кетеді. Бірақ, гүлді жұлған кезде, оның тіршілігін жоясың. Жұлынған гүлдерге сен бірнеше күн ғана қуана аласың. Сондықтан, гүлді кез-келген уақытта жұла беруге болмайды.

ІІІ топ. Жаз. Саңырауқұлақ пен жидектерді терген кезде, өзіңе танысын ғана теріп жеуіңе болады. Таныс емес жидектерді жұлуға болмайды, себебі, олар улы болуы мүмкін.

ІҮ топ. Күз.  -Күзде бақшада алма, алмұрт, басқа жемістер піседі. Күзде адам ағзасына қажетті көптеген дәрумендері бар жеміс-жидектерді жеген пайдалы. Оларды тек тазалап жеу керек. Ол жөнінде бейнекөрініс тамашалайық.

Бейнеролик көрсету. «Жумай жеме жемісті!»

-Сендердің құраған әңгімелеріңде ортақ қандай тақырып бар?- Ия, сендер мұқтаж жанға көмек беруге әрқашан дайын екенсіңдер. Жарайсыңдар!

Оқушылар    6-7 адамнан шағын топ құрайды Тақы

рыптық сурет

тер

3 мин Қызығушылығын ояту

 

 

 

 

 

І топ * Ребусты шеш. Жауабы: сіз, біз

ІІ топ. Адасқан сөзді тап:  джвдегенгэзюяхжлуекто

 ІІІ топ.Сандарды өсу ретімен орналастырып, сөзді оқы

   ы   ы л ж
4 2 3 1

ІҮ топ. Жұмбақтың шешуін тап. Ж: сөз

 «Арқадан қағу» арқылы бағалау.

Ендеше бәріміз бірге мына өлең шумақтарын айтып шығайық:
«Сіз», «біз»деген жылы сөз,
Жақсылықтың мейірі.
Бір — біріне болып көз,
Кең болсын адам пейілі.

Осы өлең шумақтарындағыдай «Сіз» бен «біздің» адам өмірі үшін қаншалықты маңызы бар екнін бүгінгі сабақтан білетін боламыз.

Ребус шешеді

кестені толтырады,

тапсырманы дұрыс орындағаны үшін көршілерінің арқасынан жарайсың деп үш рет қағып қояды.

Сурет

тер

кесте

 

 

интер

белсен

ді тақта

 

 

 

12 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 мин

 

10 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

Мағынаны тану

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті

 

Ой толғау

 

 

1.Ө.Тұрманжановтың өмірі мен еңбектеріне, шығармашылығына қысқаша шолу.

2. «Аквариум» әдісімен балаларға өлеңді тізбектей оқыту, мазмұнын сұрау. Сөздікпен жұмыс.                                –Балалар, әр топқа өткен сабақта өздерің салған постерлеріңді таратып беремін. Сендерге тапсырма:

І топ. Бөлек-бөлек берілген қарларға өздерің ең көп қолданатын жылы сөздеріңді жазып, постерге жапсырмалаңдар.

ІІ топ. Қыста талдар жапырақсыз қалған еді, енді сендер жапырақтарға өздерің күнде естігілерің келетін бір сөзден жазып, ағаштарға жапырақтарын жапсырмалаңдар.

ІІІ топ. Жазда адам көзі тоймайтын түрлі гүлдердің өсетіні белгілі. Мына гүлдің күлтелеріне сыныптастарыңа арнап тілек жазып, постерге жапсырмалаңдар.

ІҮ топ. Күзде жапырақтар сарғайып жерге түседі. Сондай жапырақтарға біз болашақтан қандай үміт күтеміз соны жазып, постерге жапсырмалаңдар.

Тапсырманы әр топтан бір спикерден шығып, қорғайды.

Спикерлерді қол шапалақтау арқылы бағалау.

-Балалар, сендердің жазғандарыңнан мен «сыйластық», «қамқорлық», достық, мейірімділік құндылықтар жайлы және болашақтан қандай үміт күтетіндіктеріңді білдім. Сондықтан сендер бүгін жүректеріңе «Мейірімділік» бақшасын ектіңдер.

Сергіту сәті

Шығармашылық тапсырмалар.                                                      І топ. Далада жел болғандықтан, менің әкеле жатқан жаңылтпашымның жолдары шашылып қалды. Оларды құрастыруға көмектесіңдерші. Жаңылтпашты құрастырыңдар.

Біз сіздерді «Сіздер» дейміз,

Сіздер біздерді «Сіздер» дейсіздер.

Біздің іздерімізбен бізді Сіздер іздерсіздер,

Сіздердің іздеріңізбен Сіздерді біздер іздерміз.

ІІ топ. Жаңылтпаш сияқты, өлең жолдарымның кейбір сөздері ұшып кетті. Оларды да құрастыруға көмектесіңдерші.                                                                     Анаң  сенің  базардан

Алма  сатып  әкелді.

Ең үлкенін  жақсысын

Саған  таңдап әперді.

Не деп  барып  жеу  керек?

Рахмет , ана- деу  керек.

ІІІ топ. Мақалдың жалғасын тап.   1.Сыйластықты іздеген, ….\сыпайылық белгісі.

2.Әдепті бала – арлы бала, …..

3. Әдептілік белгісі, …..

4.  Әдеп сақтар ізгі өрен, …. \Үлкендерге «сіз» деген\.

ІҮ топ. Сұрақтарға жауап беріңдер.

—          Ақын өлеңдегі адамдар арасындағы сыйластықты қалай бейнелеген?

—          Өмірде не жарасымды?

—          Сендер кімдерге жанашырлық сезімдеріңді білдіресіңдер?

«Бас бармақ» әдісімен бағалау
Түйін. Бүгін біз әдептіліктің бастауы- сіз бен біз туралы әңгімелестік.
-Өзара сыйластық дегенді қалай түсінесіңдер?
-Сендер қандай жағдайда, кімдерге көмек көрсеттіңдер?
Жақсыға  әдеттену  — әдептілік,                                                   Жаманға  әдеттену-тәртіпсіздік.                                                         -Үлкенді  сыйлау-кішілік,                                                                     Үлгілі  мінез – кісілік.

 «Бағдаршам» әдісімен бағалау

 

 

Мәтінмен жұмыс

 

 

 

 

 

 

Топпен жұмыс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңылтпаш жазылған қима қағаздардан өлең құрайды

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мақал-мәтел

Мен сұрақтармен жұмыс

 

 

 

Оқушылар ассосациялық топтама жасайды.

 

 

бірлесіп жұмыс істейді

 

Өздігінен ізденеді

Әр оқушы тиісті  белгілерін көрсетеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

постер мен қарлар

 

постер мен жапы

рақ

 

постер мен гүл

 

постер мен жапы

рақ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қима қағаздар

 

 

 

 

 

 

 

 

таратпа

2 мин Рефлек

сия.

-Мен «Әдептілік емі» деген дәрумен жасадым. Ол үшін бір кесеге 20% — мейірімділіктен кесіп алып салдым, 30 % — қуанышпен толтырдым, 35% — әдептен себелеп араластырдым, 15% — сабырлылықтан қосып, жақсылап араластырдым. Кәне, дәмін көріңдерші, қалай шығыпты.

Сендер бүгінгі сабақта не үйрендіңдер?

Кәмпиттер таратылып беріледі  Кәмпит-тер
2 мин Үйге тапсырма 1.      Өлеңді түсініп оқу

2.      Әдептілік әліппесіне шағын кітапша жаса

3.      Адам бойындағы жағымды және жағымсыз қасиеттер жайлы жазып келу

Күнделікте

ріне жазып алады

 

Күнде

лік

2 мин Бағалау Келісім шартты орындап,

Уәделеріңде тұрдыңдар

Міне, керемет!

Іздедік, таптық

Ойландық, біліп алдық.

Бәрекелді балалар!

Бәріңе жақсы баға бар

Азамат боп өсіңдер,

Ел байлығын бағалар.

 

Оқушылар сабаққа қатысуына қарай бағаланады