Дүниеге сәби келді!

Сыныбы: 10 (орыс класы)
Пәні: Қазақ  тілі
Мұғалімі: Ақтөбе қаласы № 19 ОМ, қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі  Сауле Жанабиловна Рахметова
Сабақтың тақырыбы: Дүниеге сәби келді!
Мақсаты:  
Табыс критерийлері
Барлық оқушылар Көпшілік оқушылар Жекелеген оқушылар
— тақырып бойынша өз ойын жалпылама білдіре алады;

— кітаптан алынған сұрақтарды қояды;

— өзіне қатысты  сыни көзқарастан ауытқиды, кейіпкер кемшілігінен аса алмайды.

— мәтінмен өз бетінше жұмыс жасай алады;

— теориялық білімін тәжірибеде қолданады;

— нақтылық болғанмен кітап шеңберінде  қалып қояды;

— сұрақтарының мағыналы болғанымен, сөздік қорының жұтаңдығы байқалады;

— бойындағы негізгі кемшілігін жасырып, үстіртін жауап береді;

— айтпақ пікірі қызықты, бірақ ойы шашыраңқы болады.

 

—  өз ойын негіздей, дәлелдей алады;

— құбылыстарды салыстырып, олардың ортақ және жеке ерекшеліктерін анықтай алады;

— ойлы, өміршең, мағыналы сұрақтар қоя біледі;

— өзі туралы ашық жазады, өзіне-өзі баға бере алды.

Уақыт Кезеңдері Тапсырма Мақсаты Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Ресурстар
  3 мин. Ұйым-

дастыру

Оқушыларды  шеңбер бойына  тұрғызу.Көршім  қандай? осы сұраққа жауап беріп, 4 түрлі түсті стикерлерді (ішкі жағында «шілдехана», «балаға ат қою», «қырқынан шығару» ) таңдау арқылы 3 топ құруы керек.

 

 

Оқушыларды сергітіп,  жақсы  көңіл-күй  қалыптастырып, топтарға бөлу.

Оқушыларды  бірігіп  жұмыс  жасауға  үйрету.

Оқушыларды  шеңбер  бойына  тұрғызады.

4 түрлі түсті смайликтерді таңдатып(ішкі жағында «шілдехана», «балаға ат қою», «қырқынан шығару» ), 3 топқа бөлу.

 

Бағалау парақшасын тарату (критерия)

 

 

Оқушылар шеңбер бойына  тұрып, бір-біріне жылы лебіздерін білдіреді, таңдап алған стикердің ішкі жағындағы сөздерді оқып, төменгідегідей топтар құру

1-топ — «Шілдехана»

2-топ –« Балаға ат қою»

3-топ- «Қырқынан шығару»

 

Түрлі түсті стикерлер.
3 мин. Қызығу-

шылығын

ояту

«Суреттер сөйлейді» жұмысын жүргізу  (таңдап алған суреттегі дәстүр туралы айту керек)

«Ой шақыру»

Сәбиге байланысты салт-дәстүрлерді және әдет-ғұрыптарды атау керек.

«Кластер толтыру»

Әр топ (шілдехана, сәбиді қырқынан шығару, балаға ат қою) салт-дәстүрлер  туралы білгенін А3 қағазға жазып, тақта алдында айту   керек

тақырыпқа қызығушылығын ояту.

 

 

 

белгілі бір ойды еске түсіре отыру

сұрақ-жауап жұмысы, танымдық тапсырмалар беру,

сәбидің іңгәйлаған  дауысын қосып, нені білдіретінін сұрау. Сабақтың мақсатын сұрайды.

— Балалар, сәбиге байланысты салт- дәстүрлер мен әдет-ғұрыптарды қай топ көбірек  айтайды екен?

 

 

-Балалар, 1-топ — шілдехана, 2-топ — сәбиді қырқынан шығару, 3-топ-   балаға ат қою  туралы 2 минут ішінде білгенін жазып, топ болып жауап беріңдер.

Оқушылар  сәбидің дауысы екенін айтады, сабақтың тақырыбы мен мақсатын айтады.

 

 

 

 

Оқушылар түрлі салт-дәстүр мен әдет-ғұрыптарды  кезек-кезек айтады.

 

 

 

Оқушылар тапсырманы А3 қағазға жазып, тақта алдында жауап береді

 

1-топ –шілдехана туралы

2-топ-сәбиді қырқынан шығару

3-топ-балаға ат қою

 

Слайд,

суреттер,

магнитофон

20 мин. Мағынаны

тану

Мәтінмен жұмыс

1.Топтық, екеуара, жеке жұмыс түрлерін жүргізу.

2. Мәтінді әр топ өз бетінше оқып шығу

 

 

 

 

 

 

 

 

Дәптермен жұмыс

Тапсырмаларды орындату

 

 

 

 

 

 

 

 

«Дұрыс немесе бұрыс»

Оқушылардың  сыни  тұрғыдан ойлау  дағдысын жетілдіру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өз еріктерімен  оқуға,  түсіндіруге,  талқылауға  мүмкіндік  беру.

 

-Балалар, бүгінгі сабағымызда қазақтың

 

 

1 топ-  мәтінде қазақ халқына тән қандай салт-дәстүрлерді байқадыңыздар?

2 топ – осы мәтін бойынша диалог құрыңдар.

3 топ- осы дәстүрлердің қазақ халқының өміріндегі маңыздылығы неде, олар неге үйретеді?

 

1 топ-  мәтіннен қос сөздерді тауып, мағынасын анықтап,  ережесін еске түсіндіріп, дүниеге келу тіркесін жіктеу;

2 топ –  3- тапсырманы орындау;

3 топ-  4 -тапсырманы орындау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мәтінмен танысады, талдайды, ой бөліседі, сұрақтарға жауап береді.

 

 

Мәтінмен жұмыс жүргізеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар тапсырмаларды тақтада, дәптерлерінде орындайды.

 

Оқулық,

Дәптер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 мин. Ой

толғаныс

«Тіл өнері»

Мақалдармен жұмыс көп нүктенің орнына тиісті сөзді тауып қазақ, ағылшын, орыс тілдерінде айту

«Түртіп алу»

 

Бейне жазба мен өлеңді тыңдап,  өлеңнен салт-дәстүрлерді, туыс атауларын теріп жазыңдар

 

 

 

     1.Балалы ….базар,

Баласыз … мазар      Үй  Дом

2. Бала кезде нені … етсең, соның шырмауында қаласың.

Әдет        Привычка     habit

3.Бала адамның бауыр еті, … нұры

Көз       Глаза           Eyes

  4. Бала жетесіз болса … … жерге қаратады,

Бала жетелі болса … … елге қаратады.

ата –анасын    родителей       parents

 

 

 
3 мин. Қорытын

ды

Кестені дұрыс толтыру Өтілген сабақты пысықтау.

Сыни тұрғыдан бір-біріне  баға  беруді  үйрету.

Бағалау критерийлерін  ұсынамын.  

Кестені толтыру
Салт-дәстүрлер жасы
Ат қою 0 жыл
Шілдехана 12-14 ай
Қырқынан шығару 0-1
Сүндет тойы 3-5-7-9 жас
Тұсау кесу 40
Тіл ашар 6-7
Оқулық,

дәптер

2 мин. Үй жұмысын

беру

9 -тапсырма 93- бет,

Эссе «Қазақ халқының салт-дәстүрлерінің мағыздылығы»

 

 

Өтілген тақырыпты пысықтау.

Сабақта алған білімін, ақпаратын ой елегінен қайта өткізу.

Үй тапсырмасына түсінік береді. Күнделікке тапсырманы жазады.

 

 

 
2мин. Бағалау Әр топ мүшелері бағалау парағын толтырады. Оқушының өз ісіне жауапкершілікпен қарауын дамыту. Оқушылардың күнделіктеріне бағаларын қойып береді. Оқушылар бағаларын күнделіктеріне  қойдырады. Бағалау парақшасы,

күнделік

1 мин. Кері байланыс,

Рефлексия

Әр оқушы өтілген сабақ бойынша кері байланыс жасайды. Оқушылардың жаңа тақырыпты түсінуін, келесі сабаққа ұсыныстарын білу мақсатында. -Бүгінгі сабақта сені қызықтарған және ойландырған нәрселер?- деген сұраққа мұғалім оқушылардың ауызша, жазбаша берген кері байланыстарын тыңдайды,  жинайды. Оқушылар өз ойларын, ұсыныс пікірлерін жазады. стикерлер