Туған өлкенің шежіресі

 

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

 

Сабақты жоспарлауда орта мерзімді жоспарға жүгініңіз. Сабақ жоспарын ұсынылған үлгінің негізінде əзірлеуге болады.

 

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:

Мектеп: Қарағанды облысы. Шахтинск қаласы Ә.Бөкейханов атындағы мектеп-лицейі

Күні:11.01.2019                                    Мұғалімнің аты-жөні: Аспандиярова Гаухар Балтабаевна

Сынып: 7                   Қатысқандар: 28               Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы Туған өлкенің шежіресі
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу  бағдарламасына сəйкес) 7.4.1.4. Өлке дамуының маңызды кезеңдерін анықтау;

 

Сабақтың мақсаты Барлығы: өлке дамуының маңызды кезеңдерін анықтайды.

Көпшілігі: өлкенің шежіресі туралы мәліметтерді жинақтайды және  кең орындардың  ашылғаның біледі.

Кейбірі: өлкенің қазба байлықтарының пайда болғаның деректер арқылы  сипаттайды.

Бағалау критерийі Өлке дамуының маңызды кезеңдерін анықтай алады.

Өлкенің шежіресі туралы мәліметтерді жинақтайды және  кең орындардың  ашылғаның біледі.

Өлкенің қазба байлықтарының пайда болғаның деректер арқылы  сипаттай алады.

Тілдік мақсаттар Диалогты пайдалана отырып, терминдік сөздерге тоқталу.

Шахта  — жер астынан пайдалы кен қазу жұмыстарын жүзеге асыратын тау-кен кәсіпорны.

Көмір — еліміздегі пайдаланатын отынның 1/2 бөлігі — көмірдің үлесіне тиеді. Елдің халық шаруашылығындағы және минералдық-шикізат кешеніндегі базалық салалардың бірі.

Казба байлықтар — Қазақстан жер қойнауындағы басты байлық – түсті және қара металдар: мыс, мырыш, қорғасын, никель.Республикада сондай-ақ, тас көмір мен қоңыр көмір.

 

Құндылықтарға баулу Қоғамымыздағы ұлттық бірлік
Пəнаралық байланыс География пәні бойынша кең орындарды картадан көрсетеді. Қандай жерде кең орындардың бар екендігін біледі.
Алдыңғы білім Қазақ хандығының құрылуы
САБАҚ БАРЫСЫ
Уақыты Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері Сабақтың жоспарланған кезеңдері: сабақтың басы Ресурстар
     
2 минут

 

 

 

 

5 минут

Ұйымдастыру. Сәлемдесу. Оқушылармен амандасып,  оқушыларды түгендеу, оқушылардың назарын сабаққа аудару, сыныпты 3 топқа түстер арқылы бөлу.

Мақсаты: балаларды түстер арқылы өз еріктері бойынша аралас гендерлік әдісті пайдалану.

«Кім жылдам» әдісі бойынша оқушыларға дайындап әкелемін.

Мақсаты: «Кім жылдам» әдісі арқылы қазақ хандығының құрылуы туралы сұрақтарға жауап береді.

 

Қазақ хандығы туралы осы сұрақтарды қоямын:

1.Қазақ хандығы қай жылы құрылды? (1465 жж)

2. Қазақ хандығының негізін қалаған кімдер? (Керей және Жәнібек)

3.Керей және Жәнібек қай елдің ханына барады? (Моғолстан)

4.Қазақ хандығы қай жерде құрылды? (Шу мен Қозыбас)

5. Мұхаммед Хайдар Дулатидің қандай еңбегінде қазақ хандығы туралы айтылған? (Тарихи Рашиди)

6. Әбілқайыр хан қай жылы ойраттардан жеңіліс табады? (1457 ж)

7. Керей мен Жәнібекті құшақ жая қарсы алған Моғолстан ханы?

(Есен бұға)

8. Қай жылы Әбілқайыр хан қазақ хандарына қарсы жорыққа шықты? (1468 ж)

9. Қазақ хандарының Шығыс Дешті Қыпшақ жеріне қайта оралуы? (1969-70 ж)

 
 

4 Минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 минут

 

 

 

 

 

4 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 минут

 

2 минут

 

 

 

 

 

Сабақтың ортасы

«Миға шабуыл» әдісі.

Мақсаты: жаңа тақырыпты ашу үшін және  бейнежазбадан естіген  керек мәліметтерді өздеріне түртіп алып отыруға үйрету.

 

Бейнежазбадан  кейін оқушылардың өздеріне алған мәліметтері бойынша  ой-пікірлерін тыңдау үшін, саралау тәсілінің «Диалог және қолдау» әдісін қолданамын. Одан кейін сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстырамын.

Сабақтың тақырыбы: Туған өлкенің шежіресі

Сабақтың мақсаты: Өлке дамуының маңызды кезеңдерін анықтау.

Оқушылар  «Ойлан, жұптас, талқыла» әдісі бойынша мәтіндік тапсырманы талқылайды.

Мақсаты: мәтінмен танысу арқылы жаңа тақырып бойынша алған ақпаратты талқылауға үйрету.

Одан кейін оқушыларға топтық тапсырма беремін.

 

I-топ «Постер бетіне түсіру» әдісі арқылы өлкенің даму кезеңдерін анықтайды.

Мақсаты: оқушылар өлкенің шежіресін анықтай отырып, зерттеу жұмысын жасайды.

Дескриптор:

1.Туған өлкенің шежіресін анықтайды.

2.Зерттеу жұмысын жасайды.

 

II-топ «Картамен жұмыс» әдісі арқылы оқушылар қазба байлықтардың қай жерден табылғаның біледі.

Мақсаты: Кең орындар ашылған қалаларды картадан көрсетеді және өлкенің шежіресі туралы мәліметтерді жинақтады.

Дескриптор:                  

1.      Қандай қалаларда кең орындардың ашылғаның анықтайды.

2.      Өлкенің шежіресі туралы мәліметтерді жинақтайды.

 

III-топ Сұрақтар қою арқылы өлкенің қазба байлықтарының пайда болғаның деректер арқылы  сипаттайды.

Мақсаты: Берілген сұрақ арқылы оқушылардың ойын бағалау.

Оқушыларға мынадай тапсырма беремін.

1.Өлкенің қазба байлықтарын зертеген ғалымдарға тоқталу және олардың атқарған еңбектерінің маңызы неде?

Бұл тапсырмада оқушылар өлке байлығын зерттеген ғалымдардың еңбегінің маңыздылығын сипаттайды.

Дескриптор:

1. Өлкенің қазба байлықтарының пайда болғаның сипаттайды.

Жұмысты бірінші аяқтаған топ қорғайды.

 

ҚБ: Үш түрлі түсті фишкалармен бағалау: өте жақсы жауап берген топқа қызыл түс, жақсы жауап берген топқа жасыл түс, қанағаттанарлық  жауап берген топқа көк түс беремін.

 

Бейнежазба

Презентация

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ғаламторлық ақпарат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Географиялық карта

 

 

 

 

 

 

 

5 Минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 минут

 

Сабақтың соңы

Сабақтың соңында сабақты бекіту үшін барлық топқа ой қозғау  әдісі бойынша тест  тапсырмасын  беріледі. Тапсырманы берілген уақытқа сай жылдам орындаулары керек.

Мақсаты: оқушылардың бүгінгі алған білімдерін жинақтау.

Тест тапсырмалары:

1.Қарағанды көмір бассейні қай жылы ашылды?

А. 1841 В. 1842  С. 1846   Д. 1907  Е.1903

2. Қай жылы Тентек өзенінің аймағында геологтар бай кокс көмірінің қабатын тапты?

А. 1885 ж.  В. 1884 ж.  С. 1949 ж.  Д. 1948 ж.

3.Қарағанды көмір алыбының ашылуы қай адамның есімі мен байланысты?

А. А.Байжанов  В. Ц.М.Фишман   С. Л.Ф.Думлер

Д. Н. Ушаков   Е. А. А. Гапеев

4. Геолог Д. Н. Бурцевтың бастауымен геологиялық жедел барлау жұмыстары қай жылы қолға алынды?

А. 1925  В. 1918  С. 1930  Д.1937  Е. 1940

5.1970 ж. қандай шахта ашылды?

А.Ленин  В. Тентек  С.Долинка  Д. Қазақстан  Е. Шахтинск

6. Ленин атындағы шахта қай жылы ашылды?

А. 1960  В. 1955   С. 1971  Д. 1978   Е. 1967

7. Тентек» шахтасы қай жылдары бой көтерді?

А. 1979 ж.   В. 1978ж.  С. 1976 ж.  Д. 1975 ж. Е. 1974 ж.

8. Қай жылы Тентек атауы өзгертілді?

А. 1949   В. 1950   С. 1956  Д. 1961 Е. 1963

Тест тапсырмасына оқушылар орындап жауап береді. Тапсырманы қалай орындалғаның білу үшін топтық бағалау жүйесін қолданамын.

Топтық бағалау: топ басшысы тест тапсырмасын жинап алып тексереді. Бағалау баллдық жүйе  бойынша қойылады. Оқушы 9-10 сұраққа дұрыс жауап берсе – «5» деген баға, 7-8 сұраққа дұрыс жауап берсе – «4» деген баға, 6-4 сұраққа дұрыс жауап берсе  «3» деген баға қойылады. Топ басшысы тапсырманы тексеріп болған соң, тапсырманы жинап аламын.

 

Сабақ бойынша оқушылар нені меңгергендігін және кері байланыс  үшін «5 саусақ» әдісін қолданамын.

«5 саусақ» әдісі бойынша оқушылардың бүгінгі сабақта қаншалықты ақпарат меңгергендігің анықтау үшін сұрақтар қоямын.

Мақсаты: Оқушыларды алған білімдеріне қорытынды жасауға үйрету.

1.      Сабақта қандай мәселе басты болды?

2.      Не қызықты болды?

3.      Қандай жаңалықпен таныстыңдар?

4.      Нені үйрендіңдер?

5.      Келешекте мен

Оқушылар өз ойларын толық жеткізіп, сабақты қорытындылайды.

 

Бағалау: оқушылардың алған білімдерін жинаған   әр түрлі фишкалар арқылы  және топтық  бағалау арқылы  бағалаймын.

 

I-топ      
II-топ      
III-топ      

 

Ұпай сандарың айтқан соң, оқушыларды алған бағалары бойынша мадақтаймын.

Бағалау аяқталғаннан кейін, үйге тапсырма беремін.

Үйге тапсырма беру: Өлкеміздегі кең орындардың ашылуы туралы тарихи диктант.

 

 

 
Саралау – Сіз қандай тəсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

 

 

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

 

Денсаулық жəне қауіпсіздік техникасын сақтау

 

Саралаудың жіктеу тәсілін негізге ала отырып, оқушыларды түстер арқылы аралас гендерлік топқа бөлемін. Оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, диалог және қолдау көрсету арқылы әр түрлі  тапсырмаларды саралай отырып беремін. Саралау  әдісінің  қарқынды тәсілін ескере отырып, топтық жұмыста, жұптық жұмыста қарқыны баяу, қолдауды қажет етеін оқушыларға көмек көрсетемін. Тапсырмалар «Кім жылдам» әдісі, «Картамен жұмыс», «Сұрақтар қою». Бекіту кезеңінде «Ой қозғау» әдісін пайдалананамын. Кері байланыс үшін «5 саусақ» әдісін қолданамын.

Тапсырманы орындағанда анықтайды, сипаттайды, баға береді. Қабілеті бар оқушыларға тереңірек тапсырма беремін. Қолдауды қажет етін оқушыларға жеңіл тапсырма беремін.

 

Бағалау кезіңде  оқушылардың сабақ бойынша не білгенің бағалау үшін қолданған тәсілдерім

«Дескриптор», «Кері байланыс», «Үш түрлі фишкалармен», «Топтық бағалау», «Мұғалімнің бағалауы»

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтайды

 

Сабақ бойынша рефлексия Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.
Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма? Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма жəне неліктен?

 

 

 

 

Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нəрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

2:

 

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

2:

 

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нəрсеге назар аудару қажет?