Жастар киімі сапалық  және қатыстық сын есімдер

Сабақ жоспары

 

САБАҚ: ҚАЗАҚ ТІЛІ Мектеп: М.В.Ломоносов
  Мұғалімнің аты-жөні: Қ.С.Қдыршаева
Сынып: 11 «б»сынып    
Сабақтың тақырыбы Жастар киімі

сапалық  және қатыстық сын есімдер

Сабақтың мақсаты 1.тілдік құрылымдар негізінде оқушылардың жастар киімі туралы ақпараттық ұғымын кеңейту,тілдік тапсырмалар арқылы оқушы білімін тексеру

2. тілдесім барысында мәтіндер мен жаттығулар  арқылы оқушылардың эстетикалық талғамын қалыптастыру.

3.жастар киімі мәтіні  арқылы сұлулыққа деген құштарлығын ояту

 
Сабақтың түрі: Қайталау сабақ
Сілтеме Оқу бағдарламасы, «Қазақ тілі»оқулығы
Жетістік критерийлері 1.өз талғамы туралы ақпарат береді,оны өзгелерге таныстыра алады.2.өз сөзімен жастар киімін сипаттайды.3.тақырып аясында сыныптастарымен өз талғамы,жастар киімі туралы пікірлеседі.

 

негізгі түсініктер: Тақырыпқа байланысты сөздер  жастарға лайықты,жаңа үлгі,желбір салынған,ұсақ гүлді,жастар киімі,жеңіл әрі ыңғайлы,талғамға сай,ұқыпты.

 

Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта,слайдтар,плакат,маркерлер,тақырыпқа қатысты бейнеролик,оқулық
Пәнаралық байланыс: өзін-өзі тану.қазақ әдебиеті.көркем өнер.
Дереккөздер әдістемелік нұсқау,дидактикалық материалдар,сөздік
Жоспар
тапсырма Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу Сәлем-сөздің анасы әдепті елдің баласы,алыстан сәлем береді, тренинг өткізу

Біздің Қазақстанда қол алысады

Италияда құшақтасады

Бразилияда б/биығын қағады

Никарагуада арқасымен амандасады

Зинбабада шынтақпен

Австралияда шапалақ ұрады,-екен

сәлем-сөздің анасы

әр елде қалай салем береді?тренинг

 

 

Топқа бөліну/топбасшыларын сайлау/

Күннің жадын жазу,сабақтың тақырыбын айту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

озыңқы тапсырмалар

 

 

 

 

 

Мәтінмен жұмыс/екі топқа/

 

 

Тақтаға назар аударамыз/оқулықпен жұмыс/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Сыңарымды  тап»  

 

 

 

Интерактивті тақтаға орындау

 

 

ойкөкпар 

 

 

 

 

 

сабақты бекіту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақты қорыту

 

.

 

 

.

Топбасшылары өздеріне  топ мүшелерін таңдау/сын есімді қатыстырып/

 

-Ой-түйін ретінде «Жақсы киіну-жақсы ойлаудан басталады»Бүгін біздер  «жастар киімі»модулін қайталаймыз

-Киім дегеніміз не?

-сән деген не?

-стиль сөзін қалай түсінеміз?

Стильдің түрлері?/оқушылар жауабы/

1.Киім – өмір бойы адаммен бірге жүретін серігі. Әр тарихи кезеңде әр түрлі киім үлгісі болған.  Қоғамның дамуына байланысты адам киімі де түбірімен өзгеріп отырған..

2.Сән (латынша – Modus) – өлшем, тәсіл іс- қимыл бейнесі. Сән белгілі бір талғамның уақытша үстем болуы. Сән әлеуметтік, экономикалық құбылыс..

3.Стиль (stu is латын сөзі) – мәнер, сипат, ерекшелік..

Киімде бірнеше – классикалық, спорттық, романтикалық фольклорлық стильдер болады.

4.Классикалық стиль: (Қатал, іскер, сәнді киіну)

5.Спорттық стиль: – демалыста, спортпен айналысқанда, саяхатқа шыққанда киюге ыңғайлы киімдер.

6.Романтикалық стиль:  Әдемілік, сүйкімділік, нәзіктікті ерекше көрсетеді.  .

7.Фольклорлық стиль:  Ұлттық сипаттағы киімдер.  Ұлттық ою-өрнектер, кестелер, қол жұмысының элементтері кеңінен пайдаланылады.

8.Формалық стиль: Қызмет  түріне қарай киетін киім.бұған біздің мектп формасын жатқызуға болады.

Демек,Сән дегеніміз-қоғамдық өмірдің бір бөлшегі.Әр адамның өз талғамына,қажетіне қарай сәнді киіну мүмкіндігі бар.Тіге білетін кәсіпті ұнататын адам қандай сән болса да өзіне ұнамдысын келістіреді.Осындай іскер адамдардың бірі,біздің отандасымыз,дизайнер-Құралай Нұрқаділова туралы біздің Маша іздестіріп, дайындап келіпті.

Ал Анжелика мектеп формасы жайлы презентациясын ұсынады

 

1.Мәтінмен жұмыс/екі топқа/

Қазір Қазақстан жастарының киім талғамы жоғары.

«Киімге қарап қарсы алып, ақылыңа қарап шығарып салады»дегендей,жарасымды да сәнді киінудің маңызы зор.Киім –талғам мен мінездің көрсеткіші.. Соңғы жылдары жастарға арналған киімге ерекше назар аударылып жүр. Оны жас жігіттер мен қыздардың өмір салтына үйлесімді ете түсуге әрекет жасалуда. Қазіргі кезде жастардың киімі ашық түсті, сәнді.Меніңше,жас қыздарға қызыл, сары, жасыл, қызғылт және көгілдір түсті, айқын, нәзік, ашық та таза түс жарасады.. Жастар тез өсіп кететін болғандықтан, олардың киімін арзан маталардан тігеді. Олардың киімдерінің ыңғайлы және ықшам болуы маңызды. Киімді талғаммен таңдау керек.Кей адамдардың талғамына қарап таңғаламын.Көйлектердің көп жеріне желбір салынған.Маған ұнайтын көйлегім ұсақ гүлді матадан  тігілген.Көйлегіме сай дұрыс түймені әрең таптым.Ертеңіне құрбымның туған күні.Соған әлгі көйлегімді кимекші болдым.Туған күнге әдемі болып бардым.Сол күн керемет өтті.

1.Мәтіннің негізгі идеясын анықта

2.мәтін ішінен сын есімдерді теріп жаз

3. Фонетикалық сатылай кешенді талдау.жастар

 

1. мәтінге тақырып қой

2.мәтіннен етістіктерді тауып өткен шақ есімшесіне айналдырыңыз                                               3. берілген жай сөйлемді синтаксистік сатылай кешенді талдау..

Киімді талғаммен таңдау керек.

1.Адам көркі-шүберек,

Ағаш көркі-жапырақ

2.Киіміне қарап қарсы алады,ақылына қарап шығарып салады.

3.көне киім жаңаны сақтайды.

1. Таныған жерде бой сыйлы, танымаған жерде тон сыйлы

2..Кісінің кісілігі,
Киімінде емес, білімінде.

3..талғамға талас жоқ.

/Асты сызылған сөздерді орыс,ағылшын тіліне аудар/

1.       «Киім стилі адамның жасына байланысты»

2.       «.Киім стилі адам жасына байланысты емес»/постер қорғау/

 

 

 

Тест тапсырмалары1. Сән дегеніміз латынша:

А) мәнер, сипат, ерекшелік

Ә) әлеуметтік құбылыс

Б) таңдай білу

В) өлшем, тәсіл, іс-қимыл бейнесі

Г) қатал, іскер

2. Өткен шақ есімшенің жұрнақтары

А) –ғалы, -гелі, -қалы, -келі

Ә) –ып, -іп, -п

Б) –атын, -етін, -йтін

В) –ар, -ер, -р

Г) –а, -е, -й

5. Фольклорлық стиль дегеніміз не?

А) қатал, іскер, сәнді киіну

Ә) ұлттық сипаттағы киімдер

Б) демалыста, спортпен айналысқанда киетін киімдер

В) қызмет  түріне қарай киетін киім

Г) ұлттық киімдер

6. Мақалды аяқта. Адам көркі шүберек,    Ағаш көркі  ….. .

А) шүберек

Ә) көйлек

Б) жапырақ

В) жасыл желек

Г) сән

7.Мектепке киетін киім қай стильге жатады?

А) классикалық стиль

Ә) фольклорлық стиль

Б) спорттық стиль

В) формалық стиль

Г) романтикалық стиль

.10. Құралай Нұрқаділованың сән үйі қай қалада орналасқан?

А) Алматыда

Ә) Астанада

Б) Өскеменде

В) Ақтауда

Г) Семейде

9. «Жақсы киіну — жақсы ойлаудан басталады» дегенді қалай түсінесіңдер.

Оқушылардың қосқан ойлары:

1.Біздің ойымызша, жақсы ой адамды саналылыққа, білімділікке, мейірімділікке, жалпы  барлық ізгі тілектерге жетелейді.

Сол сияқты жақсы ой жақсы жарасымды киінуге де себеп болады деп ойлаймыз.

 

..2 Мен ойлаймын,жақсы ойы бар адам — ол болашаққа үмітпен қарайтын  барлық жағынан рухани адам деп ұғамыз.

 

1.жақсы, сәнді киіну үшін – жақсы оқу, жақсы жоғарғы оқу орнына түсу керек.

2. – жақсы жұмысқа орналасу – салауатты өмір салтын ұстану

 

«Жақсы киіну — жақсы ойлаудан басталады деген жалпы

жақсы өмір сүру керек екеніне дәлел болады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.. Рефлексия

 

 

6.Үйге тапсырма

 

 

 

«Талғамға талас жоқ»тақырыбында бірнеше сөйлеммен ойыңды жеткіз

 

     «Егер де мен дизайнер болсам…»тақырыбында ойтолғау жазу

Балалар, бүгін біз «Жастар киімі» модуліндегі лексикалық және грамматикалық тақырыптарды қайталап, көптеген жұмыстар жасадық. Болашақта ұқыпты киініп, үлгілі азамат болыңдар!

Сабақ аяқталды.

Сау болыңыздар!

 

бағалау

.