Сөйлем  мүшелерінің  байланысы.

 

 

Пәні :

Қазақ  тілі

Мерзімі :

23.11.17ж

Сынып :

3 « Ә»

Мұғалім :

Магзум М

Тақырыбы : Сөйлем  мүшелерінің  байланысы.
Жалпы мақсаты Сөйлем  туралы  алдыңғы  сабақтан  алған  білімдерін толықтыра отырып, сөйлем  мүшелерінің  байланысын  сұрақ  қою  арқылы  анықтауға  болатынын  және қай сөзбен байланысып тұрғанын ажырата білуді, сызбасын сала білуге үйрету.
Оқыту нәтижесі Бұрыңғы  білімін алған  біліммен  байланыстырып, сөйлем  мүшелерінің байланысын  сұрақ  қою  арқылы  анықтай  алады..  Сөйлем  мүшесіне  талдай алады. Өз ойын толық жеткізеді.
Негізгі идеялары Оқушыларға оқыту барысында топпен жұмыс істеуге, берілген тапсырмаларды түсініп орындауға, өз жұмысына баға бере білуге үйрету. Сөйлем  мүшесіне талдай алуға және дұрыс сұрақ қоюға  дағдыландыру.
Тапсырмалар Мұғалім тарапынан берілетін тапсырмалар Оқушыдан күтілетін іс-әрекет, нәтиже
Ұйымдастыру кезеңі Оқушыларды ұйымдастыру.  Топтарға бөлу. Сабақтың өткізілу жолын түсіндіруді Оқушылар топпен қалай жұмыс атқаруға болатынын өз ойларымен айтады.
Психологиялық  дайындық

Слайд № 1

Оқушылар амандасады.

Топқа бөлу.

1-топ: « Бастауыш»

2-топ: «Баяндауыш»

3-топ: «Тұрлаусыз мүшелер»

Үлкенге де сіз,

Кішіге де сіз

Баршаңызды  құрметеп

Бас  иеміз  біз.

 

Үй тапсырмасын тексеру.

Слайд № 2

-Қазір қандай сабақ екенін еске түсірейік.

 

5-жаттығу , 84 –бет.

«Менен сұрақ, сізден жауап» ойыны арқылы білімді бекіту.

Сұрақтар :

1.Сөйлем мүшелері деген не?

2.Бастауыш деген не?

3.Баяндауыш деген не?

4.Тұрлаулы мүшелер деген не?

5.Тұрлаусыз мүшелер деген не

Бастауыштан кейін сызықша қай кезде қойылады ?

Мәтіннің түрлері?

 

Қазақ тілім-өз тілім, ана тілім,

Абай, Мұхтар сөйлеген дана тілім.

Қастерлейді ұл-қызын мәңгі сені,

Болашағым, бақытым, дара тілім.

 

 

 

Оқушылар сұрақтарға жауап  береді.

 

 

 

 

 

ІІ. Мағынаны тану.

Слайдтар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 9

 

Слайд № 10-11

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 12

 

 

 

Слайд № 13

 

 

 

 

 

Слайд № 14

 

Слайд № 15

 

 

 

Оқулықпен жұмыс:

Слайд № 16

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті:

Слайд № 18

 

 

 

 

 

Жеке жұмыс:

Слайд № 20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Топпен жұмыс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқулықпен жұмыс:

2-жаттығу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Кім жылдам»

Дидактикалық ойын

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қорытынды:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағалау:

 

Үйге тапсырма:

 

 

 

Сабаққа  кіріспе эпиграф

Н.Ә. Назарбаевтің  сөзі.

Еңбегінмен  алған  білімін өзін үшінде, елің үшін де таусылмас қазына болмақ.

-Балалар  , қазір қай мезгіл?

-Күздің соңғы айының  соңғы күндері қандай керемет?

-Керемет демекші,осы әлемде де кереметтер көп емес пе?

Әлемдегі жеті кереметті естіген , білетін шығарсындар.Қазақ халқыының  санасында  жеті  саны  сонау  ерте  заманнан қасиетті саналатыны  белгілі

Ал енді  Қазақстанның  жеті  кереметіне  тоқтайық.

1.Бекет-Ата  жерасты мешіті.

2.Түркістандағы  Қожа Ахмет Ясауи кесенесі.

3.Сауран қалашығы.

4.Қаратау  жотасы.

5.Қазақстандағы ең терең Қарақия  ойпаты

6.Шерқала

7.Астанадағы Бәйтерек монументі.

Әлемдегі осы 7 кереметті біз естіп, көріп, біліп жатырмыз.

Ал балалар. Бүгінгі күні адамға ең  қажет, адам үшін өмірдің 7 кереметі  бар екен, сол 7 кереметті сендер  білесіңдер ме ? Енді адам үшін өмірдегі 7 кереметтің қалай аталатының сабақ барысында біз таныса отыра, топтар арасындағы тапсырмалар орындаймыз.

1.Адам үшін  өмірдің бірінші кереметі – бұл  « КӨРУ»

«Адасқан  сөздер»  дидак ойын

Тақтаға  сөздер  жазып қоямын.

Оқушылар оқып шығып, сөйлем мүшелерінің ретімен қойылмағанын анықтайды.

Сөйлемдегі сөздер дұрыс құралу үшін, олар өзара мағыналық байланыста болу  керектігі сызба арқылы түсіндіремін.

Ақмарал не істеді? Ақмарал барды. Ақмарал қайда барды ? Ақмарал кітапханаға барды. Қашан барды? Кеше барды.

 Ереже :

Сөйлем мүшелері бір-бірімен  тығыз байланысты болады. Олардың байланысын  сұрақ қою арқылы білуге болады.

Адам үшін өмірдің екінші кереметі-бұл « ЕСТУ»

Дәптермен жұмыс:

Көркем  жазу

Жж

Жеті

1-жаттығу Сөйлемдерді көшіріп жаз. Сөйлем мүшелерінің байланысын  сызбамен көрсету.

 

Адам үшін өмірдің үшінші кереметі- бұл  «СЕЗІНУ»

 

Адам үшін өмірдің төртінші кереметі-бұл «ДӘМ СЕЗУ»

«Ойна да, ойла» ойыны

Тапсырмаларды таратып береді. Берілген нұсқа бойынша сөйлем құрау. Сөйлемнен сұрақ қойып тұрлаулы, тұрлаусыз мүшені тап. Ойлануға 2 минут, жұмысты орындауға 2 минут беріледі.

1 топ тапсырмасы: Кім? Нені? Не істеді?

2 топ тапсырмасы: Не? Неден? Не істеді?

3 топ тапсырмасы: Кім? Қайда? Не қылды?

Адам үшін өмірдің  бесінші кереметі-бұл  « СИПАП СЕЗУ»

« Кім зерек» ойыны

1-топ:

Семантикалық карта

2-топ: 4-жаттығу

Жаңылтпашты жатқа жаз. Бастауышпен байланысатын  сөздерге сұрақ қой.

3-топ:

Сөйлемнен  баяндауыштарды  теріп жаз.

Балалар Ақлима әжейге  көмекке келді.Қыздар үй тазалады.Ұлдар отын жарды. Ақлима әжей балаларға риза болды.

2-жаттығу.

Сөйлемдерді оқы. Баяндауышпен байланысатын сөздерді теріп жаз.

 

 

Адам үшін өмірдің алтыншы кереметі – бұл « ҚУАНУ»

Мақалдың сынарын тап

Мұғалім :

Оқусыз білім жоқ,

Мұғалім:

Әдепті бала, арлы бала,

Мұғалім:

Жақсыдан үйрен

Мұғалім:

Жаңбыр жауса, жер ырысы

Адам үшін өмірдің  жетінші кереметі- бұл «ЖАҚСЫ КӨРУ»

-Сабақ сендерге ұнады ма?

-Бүгінгі сабақтан не білдіңдер?

NSERT жүйесі бойынша  кесте  толтыру..

Не білемін? Не білдім?

Не білгім  келеді ?

Оқушылардың жауабын тындау.

Мұғалім:

Сонымен сабағымызды қорытындылай келе, сөз соңында айтарым адам өмірі қызығы мен қайғысы, қуанышы мен реніші бірдей өтетіндіктен, адам өз өміріндегі осы жеті кереметін бағалап, сақтай отыра дұрыс өмір сүре білсе, ал сендер де  өз  бойларындағы осы  жеті кереметті  күнделікті өмірде бағалай  алындар.

-Бүгінгі сабаққа жақсы қатысқандарына өз алғысымды білдіремін.

 

 

 

 

5-жаттығу 86-бет

 

 

 

 

 

Сұраққа жауап береді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сөздерді оқып ретімен  қойып шығады.

1-топ:

Ақмарал кеше кітапханаға барды.

2-топ:

Әсел есепті тез шығарды.

3-топ:

Әжем қызықты ертегі айтты.

 

 

Тұрлаусыз мүшелер сөйлем жазуға көмектесіп қатарласып тұрады.

 

 

 

 

 

Ережені құрастырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әр топтан 1 оқушыдан  тақтаға орындайды.

 

 

 

 

Орнымыздан тұрамыз,

Қолды белге қоямыз.

1,2,3 қарлығаш болұшамыз.

Қоян шықты далаға,

Жан-жағына қарады.

Жүгірді, секірді.

Орнына  келіп отырды.

 

 

 

 

 

 

 

 

(Зайра шәй жасады)

(Мал төлден өседі)

(Мұғалім сыныпқа кірді)

 

 

 

 

 

 

 

 

Торғай тоғайды ұнатады.

Тоғай торғайды қуантады.

 

 

 

Келді, тазалады, жарды, болды.

 

 

 

Аңшы оралды.

Қонақтар келді.

Балмұздақ  сатып алды.

Қамыс сыбдырлайды.

Жаңбыр жауды.

 

 

 

 

 

Оқушылар :

Білімсіз күнін жоқ.

Оқушылар:

Әдепсіз бала, сорлы бала.

Оқушылар:

Жаманнан  жирен.

Оқушылар:

Батыр туса ел ырысы.

 

 

 

 

 

 

 

Кестені толтырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Әр топтың басшылары  бағалау парақшасынан топ мүшелерін бағалайды.

 

 

 

 

Оқушылар күнделікке жазады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1