Жарық кванттары туралы Планк гипотезасы. Планк формуласы

Қысқа мерзімді жоспар  

Сабақтың тақырыбы:  Жарық кванттары туралы Планк гипотезасы. Планк формуласы
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Сабаққа  негізделген оқу мақсаттары:  Денелердің сәуле шығару құбылысын түсіндіріп, қиыншылықтан шығу жолын ұсыну.

Денелердің сәуле шығару құбылысын түсіндірудің қиыншылықтарын күнделікті тұрмыста және формулаларына есептер шығаруда қолдана білуге үйрету. Планк формуласына есептерді шығару жолдарын түсіндіру.

Сабақ  мақсаттары:

 

 

Барлық оқушылар:  Планктың гипотезасын жатқа айтады және түсінеді.
Оқушылардың басым бөлігі: Планк формуласының физикалық мағынасын түсінеді.
Кейбір оқушылар: Планк формуласына күрделі есептерді шығарады. Ультракүлгін апатының физикалық мағынасын түсінеді.
Тілдік мақсат

 

Оқушылар:  Ереже айтуда, есептер шығаруда физикалық терминдерді пайдаланып,  сөйлей алады
Негізгі сөздер мен тіркестер: Квант, Планк тұрақтысы, Планк гипотезасы, формуласы
Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: сұхбаттасу, пікір алмасу,  формулаларды жазу
Талқылауға  арналған  тармақтар:

топтарға бөлініп берілген тапсырмаларды талқылайды.

Жазылым бойынша ұсыныстар: формулаларды  жазу, эссе
Алдыңғы тақырып Жылулық сәулелену. Абсолют қара дене. Стефан-Больцман заңы
Жоспар
Жоспарланған уақыт Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар ескертпелерді  жазыңыз) Ресурстар
Басталуы  

 

І. Зейінді шоғырландыру:  Сәлемдесу, түгелдеу.

Оқушыларды 3 топқа бөлу

ІІ. Үй тапсырмасын «Физикалық диктант»   әдісімен тексеремін.                                                                                                                                       1. Қызған денелердің сәуле шығарып, электромагниттік энергия таратуын __________  сәулелену деп аталады.
2. Жылулық сәулелер электромагниттік толқындар қатарына жата ма?
3. Өзіне түскен әртүрлі жиіліктегі сәулелердің энергиясын толық жұтып алатын денені ____________ дене деп атайды.
4. Жылулық сәулелену құбылысы тек қызған денелерде ғана емес, салқын денелер де орын алады ма?
5. Жылулық сәулелер тек жиіліктеріне немесе толқын ұзындықтарына қарай ажырай ма?
Тұсаукесер.

Сабақтың жаңа тақырыбын ашу үшін 1.«Стоп кадр» арқылы  М.Планк өмірінен слайд көрсетіледі.

 

Түрлі түсті қағаздар

 

сұрақтар

Ортасы  №1 тапсырма Оқулықпен, ресурс парақтарымен жұмыс.

Жаңа тақырыпты талқылау үшін  «Ойлан. Жұптас. Бөліс» арқылы түсінеді, талдайды.

1. АКТ-ны қолдана отырып, әр жұп берілген тапсырмамен танысады.

2. Оқушылар  жаңа тақырыпты жұппен талқылап, меңгеріп, жұмыс дәптерімен жұмыс істейді, берілген формулаларды жіктеп жазып,  берілген деңгейлік есептерді шығарып, №2 тапсырманы орындайды.

№2 тапсырма. Есептер шығару

1. Фотонның энергиясы 2,8*10-19Дж. Электромагниттік толқын ұзындығы қандай?

2. Қызыл түсті сәуле толқын ұзындығы 0,7 ∙10 -6 м үшін фотон массасы

(с = 3∙108 м/с; h = 6,63∙10–34Дж∙с)

3. Толқын ұзындығы 10–10 м рентген сәуле шығаруына сәйкес келетін фотонның массасы мен энергиясы.

№3 кеңейтілген тапсырмалар беріледі

Сәуле шығару түрлері λ, м ν, Гц Ε, Дж m, кг p, кг*м/с
1 Инфрақызыл сәуле 10-5        
2 Көрінетін сәуле 5,5*10-7        
3 Ультракүлгін сәуле 1,1*10-7        
4 Ренген сәуле шығару 3,1*10-10        
5 Гамма-сәуле шығару 1,2*10-13        

№4 тапсырма. Жаңа тақырып бойынша сұрақтарды қайта бағыттап немесе түрткі сұрақтар арқылы жауапты нақтылауға  арналған тест тапсырмаларын беремін.

Тест тапсырмалары. «Жарық кванттары»

1. Фотон тыныштық күйде қандай массаға ие болады?

А) 0.   В) 1,6*10-19 кг.    С) 9,1*10-34кг.   Д) 6,63*10-31 кг.   Е) 1,05*10-34 кг

2. Фотон импульсін анықтауға арналған формула

А) p=hν.   В) p= hc2 /λ .  С) p=mc2   Д) p=hν/c2    Е) p=h/λ

3. 2 кэВ-ті Джоульге айналдыр                                                                                                                   А) 3,2*10-16 Дж.   В) 0,8*10-16 Дж.  С) 3,2*10-19 Дж.   Д) 0,8*10-19 Дж.  Е) 3,2*10-18 Дж                    4. Квант энергияға қандай шамаға пропорционал?

А)Толқын ұзындығына      В) Сәуле шығару уақытына.      С)Тербеліс жиілігіне. Д)Ядроның электр зарядына. Е)Фотонның жылдамдығына

5. Квант қай тілден енген сөз?

А) қазақ. В) орыс. С) грек. Д) латын. Е) ағылшын.

6. Планк тұрақтысы неге тең

А) 1,6*10-19 Дж*с      В) 3*108 Дж*с       С) 1,38*10-23 Дж/К     Д) 6,62*10-34 Дж*с    Е)5*1018 Дж*с

7. Вольфрам қылы неше градуста ақ жарық шығарады?

А) 5000 0С      В) 3000 0С           С) 100 0С        Д) 1500 0С        Е) 0 0С

Оқулық флипчарт

Стикер,

Түрлі -түсті қағаздар, карталар

Аяқталуы    

 

Қорытынды «Ыстық орындық» әдісімен сабақты аяқтаймын

Бағалау.  Критерий арқылы бағалайды

Үйге тапсырма: §48  Жарық кванттары туралы Планк гипотезасы. Планк формуласы

Түрлі -түсті қағаздар

стикер

Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіру қалай жоспарлайсыз? Бағалау- оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Пәнаралық байланыс қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ –мен байланыс. Құндылықтардағы байланыс
     

 

Рефлексия

Сабақ/ оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болы ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.
 
Қорытынды бағамдау

Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеру)?

1:

2:

Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеру)?

1:

2:

Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге  көмектесетінен не білдім?