Оқушылар үшін жаңашылдығы

Түсінік хат

 

 Аннотация                                      

Үйірме бағдарламасы жоғарғы сыныптағы  оқушылардың бір жылдық жұмыс жоспарында аптасына бір рет   34 сағатқа сай есептеліп жасалған.    Қазақ халқының ежелгі ұлттық спортының бірі – тоғызқұмалақ. Зерттеушілердің пайымдауынша, бұл ойынның пайда болуы шамамен 4 мың жылдық кезеңді қамтитын көрінеді. Алайда, өкінішке қарай, елімізде тоғызқұмалақ ойыны туралы білетін жандар өте аз.

Осыған орай, бүгінгі тақырыбымызда оқушыларды аталмыш ойынмен таныстырсақ дейміз. Бағдарламада ойын тарихынан бастап, ережелері, жарыс ережесі, тактикалық тәсілдермен оқушылар бойындағы танымдықты дамытуға бағытталады. Бүгінде тоғызқұмалақ ойынының әлемде әртүрлі үлгілері бар. Мәселен, Египетте, Америкада, Шри-Ланкада  осыған ұқсас ойын түрлері дамыған.

Оқушылар үшін жаңашылдығы

Бағдарламада тоғызқұмалақ ойынын тез, әрі жеңіл үйрету жүйеленген. Ойын сабақтары барысында  жаңа ережелермен танысу арқылы іске асуына негізделген.

Оқу үрдісіндегі курстың орны

Мектеп оқушыларының бойындағы  интеллектуалдық қабілеттерін ашу. Саналы, тәрбиелі спортшыларды тәрбиелеу.

Мақсаты:    Оқушыларға тоғызқұмалақ ойынын  түсіндіру және үйрету

 

  • Оқушылардың үйірмеге деген қызығушылығын арттыру  мақсатында, тоғызқұмалақтың ережелерін түсіндіру және көрсету

 

  • Оқушыларды интеллектуалдыққа баулу, ақыл-ой өрісін дамыту мақсатында  тәрбиелеу.

 

  • Оқушыларға ұлттық ойынды үйрете отырып , ұлттық спортқа, өнерге деген патриоттық сезімін дамыту.

 

Күтілетін нәтиже:

Оқу жылының аяғына қарай оқушы біледі, үйренеді:

  • Тоғызқұмалақ ойынының жалпы ережесі туралы;
  • Жарыс залында өзін-өзі ұстау ережелері туралы;
  • Интеллектуалды ойлауды;
  • Ойын барысында жүрістерді санауды;
  • Комбинация жасауды;
  • Уақытқа ойнауды;

 

 

 

 

Мазмұны

Кіріспе

  • Кіріспе әңгіме. Үйірмеге қатысушылардың тізімін жасау.
  • Сөйлеу мәдениеті мен техникасы
  • Әдеп пен мәдениет
  • Назар аударуды дамыту ойындары
  • Сахна кеңістігінде өзін сезіну
  • Сымбаттылық пен икемділік

Театр деген не?

  • Театрдың түрлері
  • Театр құрылымы мен оның мамандары
  • Сахнаның негізгі техникалық құралдары мен безендірілуі

Актерлық шеберлік

  • Кейіпкер деген кім? Кейіпкерді таңдау
  • Кейіпкермен сөйлесу
  • Әртүрлі жағдаяттардағы кейіркерлер

Қойылымдар

  • Қойылымды жоспарлау
  • Ертегі кейіпкерлерін сомдау
  • Кейіпкерлердің сахналық образын дайындау
  • «Алдар көсе» ертегісінің қойылымы
  • Қойылымды жоспарлау
  • Кейіпкердің сахналық образын дайындау
  • Дайындық жұмыстары
  • «Әпке» повесі желісінде дайындалған қойылым
  • «КТК» әзілдері қойылымын жоспарлау
  • Кеіпкерлерді таңдау
  • «Жайдарлы Жас Ұлан» «КТК» сайысын ұйымдастыру, қатысу

Қорытынды

  • Қойылымдық дайындық жұмыстары
  • Есеп беру кеші

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағдарлама

 

    Сағат саны Уақыты
10.05 30.04    
17.05 14.05    
24.05 21.05    
4 Ойын сабағы    
5 Атсырау    
6 Ойын сабағы    
7 Ойынды жазу тәртібі    
8 Жүрісті есептеу жолдары    
9 Жүрісті есептеу тәртібі    
10 Ойын сабағы    
11 Жүрістердің санын есептеу    
12 Ойын негіздері    
13 Ойын сабағы    
14 Ойын күш жауапкерлікпен қарау    
15 Ойынды жазып ойнау тәртібі    
16 Ойын сабағы    
17 Тұздық құру    
18 Комбинация тактикалық тәсілі    
19 Комбинация тактикалық тәсілі    
20 Ойын сабағы    
21 Комбинациялық тәсіл арқылы тұздық алу жолдары    
22 Тұздық ашу жолдары    
23 Тұздықтардың атқаратын қызметі    
24 Тұздықтардың атқаратын қызметі    
25 Ойынның және екінші ерекшеліктері    
26 Ат сұрау    
27 Ойын ережесі    
28 Ойын ережесі    
29 Ойын тәртібі    
30 Жүрістерді есептеу жолдары    
31 Жүрістердің санын есептеу жолдары    
32 Ойын тәртібі    
33 Ойын сабағы    
34 Ойын сабағы    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пайдаланылған әдебиеттер:

 

Балалар актерлық  шеберлігі. Мәселелері мен практикасы әуесқойлық қойылымдар.- М., 1996;

Ақылдың кені. -Алматы: «Ана тілі» — 2008 – 216 б. Құрастырған: Қ.Жарықбаев.

«Қазақ әдебиеті» 8 сынып «Мектеп» баспасы 1997 жыл