Ч.Дарвин ілімі қалыптасуының алғышарттары: жаратылыстану ғылымдары саласындағы жетістіктер, Ч.Дарвиннің экспедициялық материалдары.

Сабақтың тақырыбы Ч.Дарвин ілімі қалыптасуының алғышарттары: жаратылыстану ғылымдары саласындағы жетістіктер, Ч.Дарвиннің экспедициялық материалдары.
Сабақтың мақсаттары Ч.Дарвиннің эволюциялық ілімінің қалыптасу алғышарттарымен танысу және жаратылыстану ғылымдары саласындағы жетістіктерімен, еңбектерімен танысу.

Оқушылардың қызығуы, ынта – қиялы мен қабылдауы сияқты танымдық қабілеттерін дамыту арқылы айналадағы құбылыстарды байқауға, салыстыруға, талдай білуге дағдыландыру.

Уақыт, дәлдік, ұқыптылық сезіміне , адамгершілік қарым-қатынастардың мәдениетіне тәрбиелеу.

Табыс критерийлері Оқулы, презентация, видеоматериал арқылы мәлімет алады;

Ақпаратты өз бетінше меңгере алады;

Баяндалған мәлімет бойынша сұраққа жауап бере алады;

Түйінді идеялар Тақырыпты терең түсіну қабілетін дамыту, алған білімдерін кез кезген жағдайда тиімді пайдалана білу, өткен тақырыптарды байланыстыра білу.
Сабақ түрі Аралас
Сабақтың әдістері Баяндау,АКТ,СТО,сұрақ-жауап,презентация
Уақыт Мұғалімнің  іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
3 минут І. Ұйымдастыру кезеңі

Hello, dear s students!

 

How are you ?

 

What day is it today?

 

Who is on duty today?

 

Stand up, please!

 

Who is absent today?

 

Ok.

Choose the picture and  make there groups of picture.(суреттерді таңдап және осы суреттерден үш топ құраңдар)

 

Gome  here take a picture( Мында келіңдер, суреттерді алыңдар)

Lets remember the rules of working in groups (топта жұмыс істеу ережесін ойға түсірейік)

Don’t be late

Don’t use your phone

Respect others

Do you understand me?

 

 

 

Оқушылар қазір біз сіздермен бағалау парағымен танысып алайық.

Бағалау парағын тақтаға ілемін.

 

 

 

Бағалау парағымен таныстыру

Аты жөні Ү/т Мағынаны ашу Топтық жұмыс ДЖИГСО Қорытынды
           
 

 

 

 

 

 

 

Ортаға шығып, суреттерді таңдап алып соған орай топ құрады.

 

 

Топ ережесін еске түсіреді

3 минут

Білу

ІІ кезең. Үй тапсырмасын тексеру.

Did you do your homework?

Lets check

Match the correct answers

 

Сәйкестендіру тесті

 

К.Линней    Ж.Б.Ламарк

1.      Зоология философиясы

2.      қосарлы атау

3.      6 саты, 14 класс

4.      градация

5.       Табиғат жүйесі

6.      эволюция туралы алғашқы ілім

7.      биология термині

8.      жіктеу атасы

Жауабы: К.Линней:2,6,5,9

Ж.Б.Ламарк:1,3,4,8

Оқушылар «Сәйкестендіру»  тестін орындайды.

 

 

 

Бағалау:

Барлығы дұрыс -5

5-7ге дейін дұрыс-4

5-тен төмен-3

2 минут

Түсіну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Талдау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қолдану

 

 

 

 

 

 

ІІІ кезең.

Мағынасын ашу. Кроссворд шешу

1.Абиогенез теориясын ұсынушы.

Холдейн

2.Рихтер ұсынған теория. Панспермия

3.1859 жылы француз ғылым академиясының сыйлығына ие болған ғалым. Луи Пастер

4.Барлық тірі ағза жұмыртқадан пайда болады деген ғалым. Гарвей

5. Миллердің әріптесі. Юри

6.Ең алғашқы тіршілік белгілері пайда болды. Протобионттар

 

Сөз жұмбақтың шешуі «Дарвинизм»

 

 

Қалай ойлайсыңдар жаңа сабақтың тақырыбы қалай аталады?

Жақсы олай болса сабаққа мақсат қоялық.  Мұғалім сабақтың тақырыбын және мақсатын жариялайды.

 

Онда бүгінгі сабақтың тақырыбы…………………………………………..

Дәптерлеріңді ашып, жаңа тақырыпты жазып қойыңдар.

 

Қазір бүгінгі сабақта кездесетін терминдардың үш тілде айтылуы және аудармасымен танысамыз.

Тақтаға қарап, менің соңымнан қайталаңыздар.

Терминалогиямен жұмыс.

Habitat-среда обитания-тіршілік ортасы

Environment-окружающая среда – қоршаған орта

 

 

Ecology – экология-экология

Livivng- тірі – живые существо

 

Топтық жұмыс.

Берілген мәтінге байланысты топтық жұмыс орындау.

1 топ Дарвин ілімінің қалыптасуына әсер еткен факторлар

2. Топ. Ч.Дарвиннің өмірбаяны туралы  семантикалық кесте жасау

3 топ Ч.Дарвиннің еңбектері мен ғылыми жұмыстарын семантикалық картаға түсіру

ДЖИГСО әдісін қолдану.

1 топ. Органикалық дүниенің тарихи дамуы дегеніміз не?

2 топ. Галапагос аралығындағы өсімдіктер мен жануарларды зерттеудің басты себебі  не?

3 топ Дарвиннің әлемдік жетістігіне «Бигель» кемесімен жасаған саяхатының әсері бар ма?

 

Импровизация жасау.

Оқушылар сіздер бүгінгі тақырыпқа арнап 1 шумақ өлең немесе көрініс көрсету керексіздер.

 

Айтпағаннан қайтпаған

Кемеге мініп шарлаған

Тіршіліктің дамуын

Зерттеп өзі қараған

 

Ия солай, ия солай Дарвин деген мынадай

 

Аралда жүріп үш апта талай білім жинаған

Өзгергіштік, сұрыпталу, тіршілік үшін күрес деп

Бізге ілім қалдарған

Оқушылар параққа орындап, мұғаліммен бірге тексереді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар сабаққа мақсат қояды

 

 

 

Оқушылар дәптерлерін ашып, тақырыпты жазады.

 

Оқушылар мұғалімнің соңынан қайталады.

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар топпен жұмыс жасап оны қорғайды.

 

 

Оқушылар әр топқа барып сұрақтарға жауап жазып отырады.

 

 

 

Оқушылар ортаға шығып

 

 

 

 

 

 

2  минут VIІ. Бағалау.

Бағалау парғындағы баллдарды қосып, қорытынды баға шығарады.

.
3 минут VIІІ. Үй тапсырмасы

Материалды қайталау.

Ч.Дарвин туралы қызықты дерек табу

Күнделікке жазу
3 минут Рефлексия:

Бес саусақ

 

Бес саусақтың суретіне жазу