Шыңғыс Айтматов «Найман -Ана» «Ғасырдан да ұзақ түн» романынан үзінді.

Тақырыбы Шыңғыс Айтматов «Найман -Ана» «Ғасырдан да ұзақ түн» романынан үзінді.
 Білімділік мақсаты  Шығарманың тақырыбы мен жазушының идеялық мұратын оқушыға жан-жақты меңгерту. Роман мазмұнымен тереңірек таныстыру. Шығармашылық ой талдауға бейімділігін,өзіндік сын, көзқарасын дамыту.
 Танымдық, тәрбиелік мақсаты Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру. Ел тарихын,әдебиетін білуге,оны құрметтеуге,ұлылар өнерінен өнеге алуға,адамгершілікке, адалдыққа,ізгілікке, ар мен жан тазалығын жоғары қоя білуге тәрбиелеу
Күтілетін нәтиже Тақырыптың тәрбиелік, танымдық мәнін ашады, романдағы кейіпкерлердің іс-әрекеттеріне баға береді, топ ішіндегі белсенділігі артады.Туған тілін, ата дәстүрін құрметтеуді үйренеді. Мәңгүрттіктен сақтануға ой салады.
 7 модульдің қолданылуы АКТ, «Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер», «Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау», «Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету», «Оқытуды басқару және көшбасшылық»
Қолданылатын әдіс-тәсілдер Миға шабуыл,сұрақ- жауап, сахналық қойылым, «Ойлан-бірік-кеңес» топтық жұмыс, тірек-сызба.
Қолданылатын ресурстар Электронды оқулық, портреттер, стикерлер, тақта, ноутбук,географиялық карта.
Ұйымдастыру кезеңі Оқушыларды 4 топқа бөлінеді: әдебиетшілер,журналисттер, зерттеушілер,сахнашылар. Топ ішінде топ ережесін құрады. Оқушыларға оңтайлы психологиялық ахуал туғызу. Оқушылар топқа бөлініп, топ басшыларын сайлайды. Топ ішінде тәртіп ережесін құрады. Топ басшылары сайланады. Топ басшылары оқушыларды бағалап отырады. Әр топ өздеріне берілген тапсырмаларды ынтымақтастықта орындайды.
Сабақ кезеңдері Тапсырма Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті
Пәнаралық байланыс Тарих,музыка, театр өнері,физика, геграфия Сарөзек даласындағы космодром туралы айту. Найман-Ана балеті (Болат Аюханов Режиссер-постановщик) Ана-Жер ана спектаклі Оқушылар бірігіп, топпен, жұп болып ынтымақтастықта жұмыс жасайды.Қосымша тың деректерді дәптерге жазып отырады.
Білім

 

Қызығушылықтарын ояту

Миға шабуыл

«Екі халық достассын

Қазақ пенен қырғыздай

Екі жігіт достассын

Мұхтар менен Шыңғыстай»

Дулат Исабеков.

Осы өлең жолдары арқылы оқушыларға ой тастап, бүгінгі  жаңа тақырыпты және оның мақсатын айқындау. Айтматов шығармашылығына тоқталу.Әкесі Төреқұл туралы сөз қозғау. Өлеңнің авторын анықтайды. Автор, оның шығармалары туралы қысқаша мәлімет береді.
Түсіну «Найман-Ана» әңгімесінің сюжеттік желісі бойынша әр топқа тапсырмалар беріледі Әр топқа берілген тапсырмалар арқылы оқушылардың қызығушылығын арттыру. Шығарманың мағынасын,идеясын ашу үшін диалогқа түсіру. Роман үзіндісінің мағынасын түсінеді, жазушы шығармасындағы негізгі идеяны түсінуге жол ашады.
Қолдану «Ойлан, бірік, бөліс» тапсырмасы

Әр топқа тапсырма. Слайдта берілген сұрақтар мен тапсырмалар.

Әр топқа парақшалар үлестіріліп, өлеңді талдау тапсырылады. Топ болып бірге жұмыс жасай отырып, шығармаға жүйелі талдау жасайды.
Сергіту сәті  Электронды оқулық.8-класс әдебиет. « Мен ботасы өлген боз мая, Тұлыбын келіп иіскейін» 2- жолды оқушы табуы керек Интербелсенді тақтадағы тапсырманы орындау.
Талдау Төрт топқа жекелеген тапсырмалар.

Әдебиетшілер: «Ана басындағы ақ жаулық неге құсқа айналды?» Шығармадан үзінді оқыңыз.

Журналисттер: «Найман-Ана баласын неге жау қолынан алып қашпақ болған?»

Зерттеушілер: Сарөзек тағдырына пікірің қандай? Сарыөзек космодромы туралы не білесіз?

Сахнашылар: Найман-Ана оқиғасы бойынша қойылған «Мангурт-Сын Найман Ана» «Слёзы матери» балетінің қоюшы режиссёрі кім? Ол туралы қысқраша мәлімет беріңіз.

 

Слайдттағы сұрақтар төңірегінде мұғалім қосымша мәліметтер, деректер беріп отырады. Жуан-жуандар сөзіне түсініктеме беру. Боранды Едіге неге Қазанғапты Ана-Бейітке қоюға апарды? Өткен ғасырдағы болған оқиғаны еске түсіруіне не себеп болды? Найман-ана ұлы Жоламан мен Қазанғап ұлы Сәбитжанды  салыстыруының себебі неде? Әр топ берілген тапсырмаларды жазбаша және ауызша орындайды. Оқушылар өз ойлары мен пікірлерін айтады.Берілген тапсырмалар барысында бір-бірін толықтырып отырады. Өзара білім алысу үшін диалогқа түседі.  Қазіргі заманда еріксіз Мәңгүрт болып жатырған ұрпақтың ертеңі не болмақ? Осы сауал төңірегінде ой өрбіту.
Жинақтау Топпен жұмыс.

Жеке  тапсырма. Сахналық қойылым «Найман-Ана»

Берілген кестені топ болып толтыру. Ойтолғау «Мәңгүрттіктен сақтан, ұрпақ!» Музыка ойналып тұрады. Оқушылар қырғыз-жазушысы Шыңғыс шығармашылығы бойынша білген-түйгендерін жинақтап, ой толғайды. Ой толғауға 5 минут уақыт беріледі.
Бағалау Өзін-өзі бағалау Әр оқушыға бағалау парақшалары таратылады. Әр оқушы өзіне берілген критерий бойынша бағалайды.
Рефлексия Стикерлерді толтыру Оқушыларға стикер толтыруды ұсыну. Ұсынылған стикерлерді тақтаға ілу.

 

Тақырыбы: Шыңғыс Айтматов «Найман -Ана» «Ғасырдан да ұзақ түн» романынан үзінді.

Білімділік мақсаты:  Шығарманың тақырыбы мен жазушының идеялық мұратын оқушыға жан-жақты меңгерту. Роман мазмұнымен тереңірек таныстыру. Шығармашылық ой талдауға бейімділігін,өзіндік сын, көзқарасын дамыту.

Танымдық, тәрбиелік мақсаты: Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру. Ел тарихын,әдебиетін білуге,оны құрметтеуге,ұлылар өнерінен өнеге алуға,адамгершілікке, адалдыққа,ізгілікке, ар мен жан тазалығын жоғары қоя білуге тәрбиелеу

Күтілетін нәтиже: Тақырыптың тәрбиелік, танымдық мәнін ашады, романдағы кейіпкерлердің іс-әрекеттеріне баға береді, топ ішіндегі белсенділігі артады.Туған тілін, ата дәстүрін құрметтеуді үйренеді. Мәңгүрттіктен сақтануға ой салады.

7 модульдің қолданылуы:  АКТ, «Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер», «Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау», «Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету», «Оқытуды басқару және көшбасшылық»

Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Миға шабуыл,сұрақ- жауап, сахналық қойылым, «Ойлан-бірік-кеңес» топтық жұмыс, тірек-сызба.

Қолданылатын ресурстар:  Электронды оқулық, портреттер, стикерлер, тақта, ноутбук,географиялық карта.

 Ұйымдастыру кезеңі:

Оқушыларды 4 топқа бөлінеді: әдебиетшілер,журналисттер, зерттеушілер,сахнашылар. Топ ішінде топ ережесін құрады. Оқушыларға оңтайлы психологиялық ахуал туғызу.

Оқушылар топқа бөлініп, топ басшыларын сайлайды. Топ ішінде тәртіп ережесін құрады. Топ басшылары сайланады. Топ басшылары оқушыларды бағалап отырады. Әр топ өздеріне берілген тапсырмаларды ынтымақтастықта орындайды.

Пәнаралық байланыс: Тарих,музыка, театр өнері,физика, геграфия

                                           

Білім

 

Қызығушылықтарын ояту

Миға шабуыл

«Екі халық достассын, Қазақ пенен қырғыздай

Екі жігіт достассын, Мұхтар менен Шыңғыстай»        Дулат Исабеков.

 

Осы өлең жолдары арқылы оқушыларға ой тастап, бүгінгі  жаңа тақырыпты және оның мақсатын айқындау. Айтматов шығармашылығына тоқталу.Әкесі Төреқұл туралы сөз қозғау.

Өлеңнің авторын анықтайды. Автор, оның шығармалары туралы қысқаша мәлімет береді.

 

 

Түсіну:«Найман-Ана» әңгімесінің сюжеттік желісі бойынша әр топқа тапсырмалар беріледі.

Әр топқа берілген тапсырмалар арқылы оқушылардың қызығушылығын арттыру. Шығарманың мағынасын,идеясын ашу үшін диалогқа түсіру.

Роман үзіндісінің мағынасын түсінеді, жазушы шығармасындағы негізгі идеяны түсінуге жол ашады.

Қолдану

«Ойлан, бірік, бөліс» тапсырмасы

Әр топқа тапсырма. Слайдта берілген сұрақтар мен тапсырмалар.

Әр топқа парақшалар үлестіріліп, өлеңді талдау тапсырылады.

 Сергіту сәті

Талдау

Төрт топқа жекелеген тапсырмалар.

Әдебиетшілер: «Ана басындағы ақ жаулық неге құсқа айналды?» Шығармадан үзінді оқыңыз.

Журналисттер: «Найман-Ана баласын неге жау қолынан алып қашпақ болған?»

Зерттеушілер: Сарөзек тағдырына пікірің қандай? Сарыөзек космодромы туралы не білесіз?

Сахнашылар: Найман-Ана оқиғасы бойынша қойылған «Мангурт-Сын Найман Ана» «Слёзы матери» балетінің қоюшы режиссёрі кім? Ол туралы қысқраша мәлімет беріңіз.

 

Слайдттағы сұрақтар төңірегінде мұғалім қосымша мәліметтер, деректер беріп отырады. Жуан-жуандар сөзіне түсініктеме беру. Боранды Едіге неге Қазанғапты Ана-Бейітке қоюға апарды? Өткен ғасырдағы болған оқиғаны еске түсіруіне не себеп болды? Найман-ана ұлы Жоламан мен Қазанғап ұлы Сәбитжанды  салыстыруының себебі неде?

 

Әр топ берілген тапсырмаларды жазбаша және ауызша орындайды. Оқушылар өз ойлары мен пікірлерін айтады.Берілген тапсырмалар барысында бір-бірін толықтырып отырады. Өзара білім алысу үшін диалогқа түседі.  Қазіргі заманда еріксіз Мәңгүрт болып жатырған

ұрпақтың ертеңі не болмақ? Осы сауал төңірегінде ой өрбіту. Топпен жұмыс.

 

Жинақтау

 

Жеке  тапсырма. Сахналық қойылым «Найман-Ана»

 

Берілген кестені топ болып толтыру. Ойтолғау «Мәңгүрттіктен сақтан, ұрпақ!» Музыка ойналып тұрады.

Оқушылар қырғыз-жазушысы Шыңғыс шығармашылығы бойынша білген-түйгендерін жинақтап, ой толғайды. Ой толғауға 5 минут уақыт беріледі.

 

Бағалау

Өзін-өзі бағалау

Әр оқушыға бағалау парақшалары таратылады.

Әр оқушы өзіне берілген критерий бойынша бағалайды.

 

 Рефлексия

Стикерлерді толтыру. Оқушыларға стикер толтыруды ұсыну.