Х дыбысы мен әрпі.

Мектепалды даярлық тобының ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің 

                                                            технологиялық картасы

 

Білім беру саласы: Қатынас.

Пәні: Сауат ашу және жазу.

Сабақтың тақырыбы: Х дыбысы мен әрпі.

Мақсаты: Балалардың сөз, сөйлем жайында түсініктерін бекіту. Сөздерге дыбыстық талдау жасатуды жалғастыру. Х әрпінің баспа түрімен таныстыру. Дыбыс пен әріпті ажырата білуге үйрету. Кеспе әріптерден жаңа дыбыстарды қатыстырып сөйлем,  сөз құрастыру және оны талдауға үйрету.

Білімділік мәні: Балалардың Х х  дыбысы мен әрпімен таныстыру. Х х  дыбысы бар сөзге дыбыстық талдау жасай білуге үйрету. Сауат ашу және жазу дәптеріне Х х  әрпінің жазылу таңбасын үйрету. Буын туралы түсінігін кеңейту.

Дамытушылығы: Сөз, сөйлем ойлау арқылы еске сақтау қабілетін дамыту. Дыбыстардың айтылу артикуляциясын дұрыс меңгерту. Әр түрлі ойын ойнату  арқылы логикалық ұшқыр ойлау қабілеттерін арттыру. Жазуға қолдарын жаттықтыру.

Тәрбиелілігі: Балаларды бауырмалдыққа, мейірімділікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: Ашық сабақ

Сабақтың типі: Жаңа сабақ.

Әдіс-тәсілі: Сұрақ — жауап, көрсету, түсіндіру, ойын, қол жаттықтыру жұмысы.

Көрнекіліктері: Әліппе, сауат ашу, суреттер, кеспе әріптер мен буындар,  слайд , интерактивті тақта, қызыл, көк текшелер,жұлдызшалар, смайликтер.

Пәнаралық байланыс: Тіл дамыту.

 

 

Бөлімі Тәрбиешінің іс-әрекеті Балалардың іс-әрекеті
  Мотивациялық — қозғалушылық 1.Шаттық шеңбері.

Сергіту сәті. «Көңілді күн»

1. Теріп едік жемісін сезім бақтың,

Сыйластықтың алауын өзің жақтың.

Сенің думан тойыңның әнін естіп,

Есігіңді шыдамай өзім қақтым.

Қ-сы:

Бүгін қандай тамаша

Көңілді күн 3-рет

Сені қуанышыңмен құттықтаймын

Бақытты бол, жан досым!

 

2. Бір тамаша отырдың өмірге еніп,

Жүзің бал бұл жадырап көңілденіп.

Есігіңнен мен кіріп келгенімде

Қуандың ау балаша мені көріп.

Қ-сы: (сол)

— Қане, балалар, бір-біріміздің қолымыздан  ұстап, күлімдеп  қарап, сәттілік  тілейік.

2.Балаларды топқа бөлу.

(Балалар әріпті ретімен мозайка құрастырады).

-Балалар, қанекей менің қолымдағы қағазды ретімен құрастып көрейікші не шығатынын?

1топта-А әріпі

2топта-Т әріпі шығады

 

3.Жаңа сабақтың тақырыбы жұмбақ жасыру арқылы табылады.

 

  1. Хатта бар

Допта жоқ.

  1. Хамитта бар

Саятта жоқ.

Балалар өлеңді қимылмен жасайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар бір-біріне сәттілік тілейді.

 

Балалар топқа бөлінеді.

-А әріпі дауысты дыбыс.

-Т әріпі дауыссыз дыбыс

 

 

 

 

-Х әріпі.

Ұйымдастырушылық-ізденістік 4.Жаңа сабақ.

-Бүгінгі танысатын әрпіміз х дыбысы.

-Қане дыбыстап көрейікші?

-Қандай дыбыс?

-Х-дауыссыз дыбыс,себебі? ауа кедергіге ұшырап тұр.

-Х – әрпімен таныстыру.

Суреттерге назар аудару, х дыбысының орналасуын түсіндіру.

Тәрбиеші балаларды Х әріпімен таныстырады,

балалардың назарын экранға аудартады.

Х дыбысы  туралы бейнебаян

Х әріпін әндетіп айтады.

Балаларға сұқ саусақтарын қиылыстыру арқылы қолдарымен құрастыру.

Тәрбиеші: Балалар, Х әріпі неге ұқсайды?

— Х әріпін қайда қолданамыз?

 

 

 

5.Тапсырма «Ізде де тап».

(Х әріпі бар сөздерді тауып, қоршау).

Балаларға қағаз таратып беру.

Қағаздағы сөздердің ішінен Х әріпі бар сөзді қоршап қою.

6.Дәптермен жұмыс.

Тәрбиеші:Балалар,Хабар, Халат деген сөздерді дауысты, дауыссыз дыбысын табындар.

Текшелермен белгілеу.

Осы оқылған сөздерді буынға бөлгізіп айтқызу. Балалар мына Ха-бар, Ха-лат т.б сөздерді буынға бөліп оқыйық.
— Неше буын бар?
— Екі буын бар.

Буындарды оқу.

Кане бәріміз Х х әрпін әдемілеп дәптерімізге жазайық
Хх әріпінің жазылу ережесімен, емлесімен таныстыру
Х Х Х
х х х
1) Ауада жазу
2) Үзік сызықтарды басу
3) Х х әріптерін жазу.
7.Тапсырма «Сөз құрау»

(Екі топқа  кеспе әріптер таратып сөз құрайды)

8.Сергіту сәті: «Топ-топ, хоп-хоп»

 

Тәрбиеші балаларға Х дыбысынан келетін сөздер айтылса қолдарымен шапалақтайды хоп-хоп егер сөздердің ішінде Х әріпі жоқ болса аяқпенен жерді топылдатады топ-топ.

-хат, тал, ағаш, халва, көз, халат т.б.

 

 

-Балалардың жауабы.

 

 

 

 

Балалар сұқ саусақтарымен қиылыстырып Х әріпін көрсетеді.

 

Балалар экранға қарап,

Х әріпін әндетіп айтады.

 

 

-қайшы, жел бағарға ұқсайды

-Х әріпін сөз айтқанда, жазғанда қолданамыз.

 

 

Балалар тапсырманы орындайды.

 

 

Балалар, қызыл, көк текшелермен белгілеп, неше дауысты,  дауыссыз дыбыстар екенін табады.

Балалар буындағанда қолдарын шапалақтап отырып, неше буын бар екенін санайды т. б жалғаса береді.

Балалар  Х әрпін ауада жазады.

-Дәптерімізді ашайық

Қолымызға қалам алайық

Салақтықтан қашайық

Әдемі етіп жазайық.

Дәптерге баспа түрін жазады.

Балалар кеспе әріптерден сөз құрайды, буынға бөледі.

 

 

Балалар сергіту сәтін жасайды.

 

 

Рефлексиялық-түзетушілік 9.Оқу іс- әрекетін қорытындылау.

Оқу іс- әрекеті барысында алған білімдері сұрақ-жауап әдісі арқылы пысықталады.

 

«Кім тапқыр?» ойынын ойнату.

1.Мектептен кітап алу үшін қайда барасыңдар?

— Кітапханада нелер бар?

 

2. Дәрі қайда сатылады?

3. Ойлап отырып ойнайтын спорттық ойын түрі?

4. Мектепте қарның ашса самсаны қайдан аласыңдар?

5. Алыстағы ата-әжеңе сағынышпен не жазасыңдар?

6. Дәрігерлер қайда жұмыс жасайды?

Осы сөздердің бәрінде бүгінгі танысқан қандай дыбыс көп айтылды?

–          Бүгін біз қандай дыбыспен таныстық?
–          Х дыбысы қандай дыбыс екен?
–          Х  дыбысына байланысты сөздер айту.

Олай болса, бүгінгі сабақтан алған әсерлерінді смайликтер  арқылы көрсетейік.

Бүгінгі сабаққа өте жақсы қатысып,сұрақтарға жауап бере білдіңдер.

10.Сабаққа жақсы қатысқан балаларды мадақтау, жұлдызша тарату.

-Балалар, бүгінгі сендердің еңбектеріне мына қолымдағы әдемі жұлдызшаларды әр қайсыларына үлестіріп беремін.

 

 

 

 

 

 

-(Кітапханаға)

— Кітапханада газет – журнал, қызықты кітаптар бар.

-(Дәріханада)

 

-(Шахмат)

-(Асханадан)

 

-(Хат)

 

-(Емхана, Аурухана)

-(Х)

 

 

-Х дауыссыз дыбыс

 

Балалар смайлик арқылы  көрсетеді.

 

 

                                             Күтілетін нәтеже:

Білу: Х дыбысымен танысты, сөз, сөйлем құрауға дағдыланды.

Игеру: Тапсырмаларды өз беттерімен орындауды білді.

Меңгеру: Х әрпін таза, әдемі, сауатты жазуды үйренді.