I know English…

Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің технологиялық картасы

Тобы: Жазира, Жасұлан, Бәйтерек

Тақырыбы: I know English…

Білім беру салалары:   Вариативтік   компонент

Бөлімдері: Ағылшын тілі

Әдіс-тәсілі: сұрақ-жауап,ойын

Мақсаты:Балалардың ағылшын тілінен жалпы білімін, қабілетін анықтау;
балалардың ағылшын тілі пәніне деген қызығушылығын арттыру. Ой-өрісін,сөздік қорын дамыту; бір-бірін тыңдай білуге,шапшаңдыққа, ұйымшыл болуға тәрбиелеу                                                                                    Алдын-ала жүргізілген жұмыс және сабаққа даярлық :  Үш тілде мақал-мәтелдер жаттау

Қызмет кезеңдері Тәрбиеші әрекеті Балалардың әрекеті
Мотивациялық қозғаушы  

Good morning, dear participants and guests!

Welcome to our English competition. The competition is between groups “Zhazira”, “Zhasulan” and “Baiterek”. The name of competition is “ I know English…”During the competition we will check your knowledge about English and find who know it better. Three teams take part in the competition. Each team consists of four children and your  educator. Each team has a captain.

-And here  is brief information about the game. It consists of 6 rounds. They are :

I. Greetings(the participants tell some words about themselves)                                       II. Who is the quickest? See and say (берілген  суреттің үш тілде аудармасын табу)

 

III. Make a dialogue.

IV. Polyglot (the children must complete the proverbs)

 Physical training.

V. Magic box.

VI. Riddles

VII. The captain’s competition.

 

 

 

 

 

Ұйымдастыру — іздестіру

I. Greetings

1. The name of our team: FRIENDSHIP.

And motto: “ We are the united, we are the best!”

2. The name of our team : FUTURE

And motto: “Opponents know- future always wins!”

3. The name of our team: SCIENTIST

And motto: “We know and we can tell,

We speak English very well”

II. Who is the quickest?                            In the second round you must find the name of picture and say it in three languages.

Түлкі- лиса -fox                                  Алма –яблоко- apple

Ит- собака-dog

Қызанақ- помидор-tomato

Кітап- книга-book

Қар –снег-snow

Шырша- елка- fir- tree

Нан –хлеб- bread

Сүт- молоко-milk

Теледидар –телевизор- television

Қалам- ручка-pen

Қияр -огурец-cucumber

Жүзім- виноград-grapes

Жолбарыс –тигр- tiger

Сиыр – корова- cow

III. Make a dialogue.

               At the shop                                   -Good morning!                                             -Good morning!                                           -Can I help you?                                           — I would like some apples.                          -Here you are.                                               — How much is it?                                         — Five tenge,  please                                     — Thank you. Have a nice day!                           -Good bye! You are welcome!                          At the doctor

Hello, doctor!

— Hi! What’s  the matter?

-I  have a high temperature.

-How long have you had it?

-About two days.

— Ok. I’ll write you a prescription for antibiotics.

-Thank you, doctor. Good bye!

-Good bye!

At the hairdresser.

-Good morning!

-Good morning, what do you want to do?

— I would like my fringe cut.

-Great. Come here. Sit down, please!

-That’s all.

— Thank you, good bye!

-Good bye!

 

IV. Polyglot (the children must complete

t he proverbs)

1.East or West ( home is best)

2. Knowledge (is power)

3.Куй железо (пока горячо)

4. Better late (than never)

5. Оқусыз білім жоқ,(білімсіз күнің жоқ)

6. Где нет знаний, (там нет и смелости)

7. First think (then speak)

8.Отансыз адам, (ормансыз бұлбұл)

9.So many men, (so many minds)

10. A friend in need, (is a friend indeed)

 Physical training. (Head, shoulders, knees and toes)

V. Magic box.

Жұмсақ аю- teddy bear,машина- car

қуыршақ-doll, доп-ball,шар-balloon, қоян- hare, велосипед-bicycle                 VI. Riddles

1.Five rooms but one door

2. I live in the forest

I am brown

I like honey

 

3. Which fruit is spelt like a color?

 

4.It’s white outside

And yellow inside

We have eat from chicken.

 

5. This is the season

When children ski

And grandfather frost

Brings the New Year tree

6.  6    

              6.   I am purple, yellow, red, and green

The king cannot reach me and neither can th   e    Queen.

 

VII. The captain’s competition.                 ( make a flower)

 

 

Балалар өз топтарының атын, ұранын және өздерін таныстырады.

 

 

 

 

Экранда көрсетілген суреттерді үш тілде атау керек.Мысалы: Түлкі- лиса -fox

 

 

 

 

 

 

 

 

Бұл кезеңде балалар 3 ұяшықтың біреуін таңдап, сол тақырып бойынша үстел үстіндегі заттарды пайдаланып, диалог құрау керек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар үш тілде мақалдың жалғасын табуы керек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәтін қимылмен орындайды

Сиқырлы қораптағы ойыншықтарды ала отырып атауын ағылшын тілінде атайды.

Жұмбақтар шешу

(gloves)

(bear)

 

(orange)

(egg)

 

(winter)

 

 

(rainbow)

 

 

Топ басшылары түрлі түсті гүлдің күлтешелерін ағылшынша атап, тақтаға гүл құрастыру керек.

Рефлексивті- түзетушілік

 

Our game is over. Let’s count your stars. Thank you for your work. You were active, clever and friendly girls. The lesson is over. Good — bye!  

 

Good- bye!

 

Күтілетін нәтеже:

Нені біледі:  Балалар өтілген тақырыптарды естеріне түсіріп,қайталайды

Қандай түсініктерді игереді: Бір біріне көмектесуді, достық қатынасты бағалай білуді

Меңгерген дағдыларымен іскерліктері: Ойын түрлерін біледі, жұмбақтардың шешуін таба білуі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ 40 « Болашақ» МдҰ МКҚК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ашық ұйымдастырылған оқу қызметі

«IknowEnglish…».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ағылшын тілі мұғалімі: Габдулова .А.А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                      2018 жыл