Сүйінбай Аронұлы «Жақсы мен жаман адамның қасиеттері»

 

Әдебиет   6-сынып Күні: Турсынбаева Алмагул
Тақырыбы Сүйінбай Аронұлы «Жақсы мен жаман адамның қасиеттері»
Оқу мақсаты Оқушылар ақынның өмірі және шығармашылығымен танысу, өлеңнің мазмұнын түсіну, тақырыбы мен идеясын ашу, көркемдік ерекшелігі мен өлең құрылысына талдау, жақсы мен жаман қасиеттерді саралау.
Күтілетін нәтиже Оқушылар ақынның өмірі және шығармашылығымен танысады, өлеңнің мазмұнын түсінеді, тақырыбы мен идеясын ашады, көркемдік ерекшелігі мен өлең құрылысына талдай алады, жақсы мен жаман қасиеттерді ажырата біледі.
Түйінді идея Адамгершілік асыл қасиеттер – адамдықтың басты көрсеткіші.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер Хронологиялық кесте, сөздікпен жұмыс, диалог, салыстыру, талдау
Қолданылатын бағалау түрлері Формативті бағалау:мадақтау, бір жұлдыз, бір тілек, шапалақ, вагон ұяшықтары.
Сабақ кезеңдері Мұғалім іс-әрекеті Оқушы іс-әрекеті Уақыт
Ұйымдастыру Оқушылармен сәлемдесемін. Әдебиет әлеміне саяхат жасайтынымызды айтып, жол жүру билеттерін таңдауы арқылы 4 топқа бөлемін.

Тақтада ілулі бағалау парағымен таныстырамын.

Оқушылар билеттер арқылы топтарына жайғасады. Сабақ барысына қатысқан оқушыларға бағалау парағына белгі соғылып отырады. 3 мин
Үй тапсырмасын сұрау Әр топтың №1 оқушыларынан сұраймын.

Сұрақтар қоямын.

Д.Бабатайұлы қай жерде дүниеге келген?

Өлеңді не үшін «Ақтан жас» деп атаған?

Ақтан деген кім?Тарихтағы орны қандай?

Риторикалық сұраулы сөйлем дегеніміз не?Мысал келтір.

№1 оқушылар жауап береді.

Жауап берген оқушыларға белгі соғылады.

4 мин
Білу    осы суретті интербелсенді тақтадан көрсетіп, не көрсеттім? Неге көрсеттім?-деген сұрақтар қоямын. Оқушылар сурет бойынша өз ойларын айтып, тақырыпты ашады.

Жауап берген оқушылар мадақталады, белгі соғылады.

2 мин
Түсіну Тақырыбы: Сүйінбай Аронұлы «Жақсы мен жаман адамның қасиеттері»

Табыс критериімен таныстырамын.

* ақынның өмірі және шығармашылығымен танысамын;

*өлеңнің мазмұнын түсінемін, тақырыбы мен идеясын ашамын;

* көркемдік ерекшелігі мен өлең құрылысына талдау жасаймын;

* жақсы мен жаман қасиеттерді ажырата білемін.

 

1.С.Аронұлы туралы қысқаша мәлімет беремін. 2.Оқушыларға өлеңді тыңдау барысында түсініксіз сөздердің астын сызып отыруды тапсырамын.

3.Өлеңнің алғашқы 4 шумағын бейнежазбадан тыңдатамын.

 

5.Түсініксіз сөздерді оқушылардан сұраймын.

Әмме жұрт- барша, барлық, күллі
Парқы – 1) бір нәрсенің екінші нәрседен айырмасы , ерекшелік 2) бір нәрсенің қадір-қасиеті, мәні.
Көкірегі көр, көзі соқыр- білімсіз, санасыз
Жұғымды- сыйлы
Сеңсең тон- марқайған қозының қырқылмаған өсскелең жүн терісінен тігілген тон.
Миуалы ағаш- жемісі бар ағаш
Іріткі салу- алауыздық тудыру, шырқын бұзу
Ағаштың шаласы- отынның толық жанып бітпеген қалдығы
Тана-екі жасқа жетпеген торпақ тайынша
Серке-ел ағасы, беделді азамат
Бөлке- пешке пісірілген төртбұрышты нан
Балтаның ұңғысы- балтаның сабына киілетін қуыс жағы, қуысы

 

 

Бір оқушы табыс критериін оқиды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Қалған шумақтарын әр топтың №2 оқушылары тізбектей мәнерлеп оқиды.

 

 

 

 

6.Әр топ ойласып, №3 оқушылар түсініксіз сөздердің мәнін ашады.

 

 

 

 

2 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 мин

Қолдану 4 топқа тапсырма беремін:

1-топ:ақын өміріне хронологиялық кесте бойынша мәлімет беру;

2-топ:өлеңдегі жақсы және жаман қасиеттерді салыстыра отырып мазмұндау, тақырыбы мен идеясын ашу;

3-топ:теңеулерді ілік септігінде  тұрған сөзімен бірге теріп жазу;

4-топ:өлеңнің бір шумағына талдау жасау.

Әр топтың №4 оқушылары топтық тапсырманы қорғайды.

 

9 мин
Талдау 1 жұлдыз, бір тілек әдісі Әр топтың №5 оқушылары келесі топтың жұмысын бағалайды. 3 мин
Жинақтау 3 деңгейлі тапсырма ұсынамын.

ІІІ деңгей: жақсы мен жаман тақырыбындағы мақал жазу, мәнін ашу

ІІ деңгей: Сүйінбай мен Абай өлеңдерінде айтылған жақсы мен жаман қасиеттерді салыстыру

І деңгей: Шығармашылық тапсырма.Өлеңді аяқта

Жақсылықты жасауға асығайық,

____________тасымайық.

____________________,

____________осы лайық!

Қорытынды сұрақтар:

1.Сүйінбай кімнің пірі?Әдебиеттегі орны қандай?

2.Өлеңнің тақырыбы мен идеясы не?

3.Өлеңде ақын қандай көркемдегіш құралдарды пайдаланған? Дәлел келтір.

4.Бүгінгі сабақтан қандай ой түйдіңіз?Қандай болуымыз керек?

Әр оқушы өзі қалаған тапсырманы орындау арқылы мүмкіндігін көрсетеді.

Әр топтың №6 оқушылары жауап береді.І деңгей тапсырмасын орындаған оқушылардың да жауабы тыңдалады.

 

 

Әр топтың 1 оқушысы жауап береді.

7 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 мин

Бағалау Тақтадағы вагон ұяшықтарына соғылған белгілер бойынша сабаққа белсенді қатысқан оқушылар бағаланады.   1 мин
Кері байланыс Табыс критериін көрсете отырып, бүгінгі күтілген нәтижеге қол жеткізгенін сұраймын. Оқушылар жауап береді.
Кейінгі тапсырмалар 1.Өлеңнен 4 шумақ жаттау

2.Сөздікпен жұмыс

3. «Жаныңда жүр жақсы адам» эссе жазу

1 мин
Мұғалім жазбалары

Сабақтың сәтті тұстары

Сәтсіз тұстары Нені өзгертемін?